جزییات خبر

رئیس ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد:

اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی

اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۸:۳۳

پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی، همچون دیگر پالایشگاه های مجتمع، از همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدام‌های لازم را برای پیشگیری از شیوع و کنترل بیماری کووید-۱۹ آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ جواد احمدی، رئیس ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه دوم در این باره گفت: اقدام‌ها و تمهیدهای پالایشگاه دوم مجتمع همگی همسو با دستورعمل‌های کارگروه «پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید» در مجتمع گاز پارس جنوبی بوده است و خوشبختانه با برنامه ریزی دقیق و کار گروهی تمامی موارد اجرایی گردیده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چرخه ی تولید پایدار و مستمرگاز و محصولات جانبی با تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر تمامی واحدهای پالایشگاهی با درخشش در حرکت است.

احمدی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این خصوص خاطرنشان کرد: سنجش دمای بدن کارکنان در ورودی پالایشگاه به صورت روزانه با تهیه 6 دستگاه تب سنج غیر تماسی، عملیات تب سنجی به صورت روزانه توسط گروه های حراست و ایمنی در مبادی ورودی پالایشگاه، محوطه اداری ستاد مجتمع و انبارهای متمرکز مجتمع صورت می گیرد.


این مقام مسئول عنوان داشت: ایجادحوضچه ضدعفونی در ورودی اتاق کنترل، ساختمان کنترل و درب نفررو اداری و صنعتی پالایشگاه از دیگر اقدامات مهم در این حوزه می باشد.


گشت ویژه بهداشت:
جهت کنترل عملیات و نظارت برالزامات ابلاغی (مطابق با مجموعه دستورالعملهای اجرا یی کووید 19 ارائه شده ازسوی سازمان بهداشت ودرمان وزارت نفت)گشت روزانه بهداشتی توسط گروه های بهداشت و حراست انجام می پذیرد.


برگزاری جلسات روزانه و کمیته های سلامت مقابله باویروس کرونا:
جلسات مذکور قبل از اعلام رسمی اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید (کووید 19) در کشور برگزار گردید. همچنین این جلسات بعد از شیوع کووید 19 در کشور با جدیت بیشتری در حال برگزاری می باشد.


وی یادآور شد: جهت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به کارکنان بنر،پوستر و پمفلت با موضوع مقابله با کرونا تهیه و در دفاتر کاری، کارگاه ها و کمپ های مسکونی نصب و توزیع گردید.


آموزش:
قبل از اعلام رسمی اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید (کووید 19) در کشور، ابتدا آموزش مقابله با ویروس کرونا برای گروههای حساس شامل کارگران رستوران، آبدارچی و نظافتچی و در ادامه جهت کلیه کارکنان انجام پذیرفت. شایان ذکر است آموزش های موردی شامل: نحوه تهیه مایع ضدعفونی و آموزش رانندگان خودروMERC و ... نیز توسط کارشناس بهداشت صورت پذیرفت.


احمدی درر ادامه خاطر نشان کرد: پکیج بهداشتی (شامل: ماسکN95، ژل ضدعفونی کننده دست، الکل ضدعونی کننده سطح، پدالکلی،دستکش لاتکس) توسط واحد خدمات رفاهی پالایشگاه دوم تهیه و بین تمامی کارکنان رسمی و پیمانکاری توزیع شد.


تجهیز روشویی سرویسهای بهداشتی به پدال پایی:
جهت جلوگیری از انتقال احتمالی آلودگی از طریق شیر های روشویی، این شیرها به به پدال پایی مجهز گردیدند.
سرویس دهی واحد خدمات رفاهی:جهت کاهش احتمال آلودگی حین سرویس دهی، فلاسک،قند،چای کیسه ای و لیوان یکبارمصرف بین کارکنان توزیع گردید.


ضدعفونی اماکن و ماشین آلات:
کلیه دفاتر اداری، کارگاههای تعمیرات و مستغلات، سرویسهای بهداشتی و نمازخانه ها، کانکسها و انبارهای محوطه پیمانکاران، کمپ های مسکونی، سرویس های ایاب و ذهاب، ماشین آلات سبک و سنگین و ... به صورت روزانه مطابق با مجموعه دستورالعملهای اجرایی کووید 19 ارائه شده ازسوی سازمان بهداشت ودرمان وزارت نفت ضدعفونی می گردند.


رئیس ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: جهت مقابله با شرایط اضطراری نسبت به تامین تامین اقلام مورد نیاز(شامل: لباس ایزوله بیمارستانی، پاپوش، دستکش، عینک و...) اقدام گردید. همچنین یکدستگاه مینی بوس با تجهیزات کامل و ارائه آموزش های لازم به رانندگان، به صورت استندبای برای این مورد در نظر گرفته شده است.


ضدعفونی کردن اماکن با محلول پرسیدین (توسط دستگاهThermalfogger):
علاوه بر گندزدایی اماکن توسط محلول های ضدعفونی معمول (بر پایه کلر و الکل)، از محلول پرسیدین که توسط دستگاهThermalfogger قادر به تولید ذرات بسیار ریز می باشد در برخی امکان استفاده می گردد.


نظارتهای بهداشتی برتهیه وتوزیع غذابه صورت روزانه:
با توجه به حساسیت موضوع علی الخصوص در محل طبخ و توزیع غذا، نظارت های بهداشتی با جدیت بیشتری در رستوران صورت می گیرد.


حذف سیستم انگشت زنی:
در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور سیستم انگشت زنی حذف و به جای آن سیستم تشخیص چهره نصب گردید.


نصب محلول ضدعفونی کننده دست:
ایجادفاصله گذاری فیزیکی درمبادی ورودی ورستوران:جهت حفظ فاصله مناسب در ورودی پالایشگاه (حین تب سنجی) و در رستوران (حین توزیع غذا) با مشخص کردن محل ایستادن (رنگ آمیزی ایستگاه های ایستادن) اقدام گردید.

ایجاد سیستم تکمیل فرم تریاژ سریع کووید – 19:

جهت غربالگری اولیه کارکنان اقماری که بعد از سپری کردن دوره استراحت به محل کار برمی گردند پرسشنامه تریاژ سریع کووید – 19 با همکاری واحدهای مرکز سلامت کار مجتمع، حراست و بهداشت صنعتی تکمیل و توسط پزشک مورد بررسی قرار گرفت.


احمدی در پایان گفت: محدودیت ورود نفرات به اتاق کنترل، استفاده ازکاورپلاستیکی وضدعفونی درواحدپرمیت، محدودیت حضورنفرات در واحدICTجهت انتقال فایل و ... از دیگر اقدامات صورت گرفته جهت مقابله با کووید 19 می باشد.


خبر
(چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۸:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید