جزییات خبر

سرپرست مدیریت منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی؛

مجتمع گاز پارس جنوبی منطقه ی کاملا سفید در برابر ویروس کروناست

مجتمع گاز پارس جنوبی منطقه ی کاملا سفید در برابر ویروس کروناست
(یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹) ۱۱:۱۲

به گفته محمد رضا بابایی، مجتمع عظیم گازی پارس جنوبی با اجرای صحیح دستورالعمل های بهداشتی تاکنون یکی از امن‌ترین مناطق صنعتی در جهان می باشد که با توجه به کثرت و تنوع جمعیتی، شیوع این ویروس فراگیر جهانی به خوبی کنترل شده است.


به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ بابایی در این خصوص گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی به‌عنوان بزرگترین صنعت متمرکز کشور در حال حاضر یک منطقه کاملا سفید در موضوع کروناست که با توجه به تعداد نیروهای کار و نقش بی بدیل آن در اقتصاد و تولید ملی الگوی مناسبی در حوزه مدیریت در جلوگیری شیوع ویروس کروناست.

سرپرست مدیریت منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه افزود: این مهم در شرایطی اتفاق افتاده که با تمام محدودیت‌ها در خصوص حضور نفرات تاکنون پایداری تولید تمام پالایشگاه‌های مجتمع حفظ شده و با مدیریت صحیح تأسیسات پالایشگاه کوچکترین مشکلی نداشته‌اند.

بابایی در این باره می‌گوید: در ابتدای اسفندماه سال گذشته که ویروس کرونا به شکل فزاینده‌ای در جامعه شیوع پیدا کرد، ممکن بود شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در جایگاه بزرگترین شرکت پالایش گاز کشور که نقش استراتژیک و محوری در اقتصاد ایفاد می کند به شکل جدی مورد مخاطره قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع انسانی به‌عنوان متولی ترسیم خط مشی برای حرکت در مسیر تحقق اهداف استراتژیک سازمان، نقش بسیار مؤثر در مدیریت این پدیده ایفا می‌کند، اظهار داشت: مدیریت منابع انسانی در سه بخش سلامت کارکنان، برنامه‌ریزی برای تداوم عملیات و استمرار تولید و مشارکت در مدیریت بحران فعالیت خود را آغاز کرد.

بابایی با اشاره به پراکندگی جغرافیای محل سکونت کارکنان و امکان انتشار سریع این ویروس در پی مراجعت کارکنان از شهرهای پر ریسک و تعاملات روزانه و مستمر پالایشگاه‌های 12 گانه، گفت: این موضوع باعث شد این مدیریت در راستای حفظ سلامت کارکنان و قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه‌ای اتخاذ نماید.

بابایی گفت: نقش محوری برای حفظ سلامت کارکنان و انجام اقدامات مؤثر و هدفمند برای حفاظت از آنها در برابر ویروس COVID 19 به‌عنوان اصلی‌ترین هدف این مدیریت از ابتدا در دستور کار قرار گرفت و در این راستا هماهنگی با مرکز سلامت کار مجتمع برای شناسایی کارمندانی که بیماری‌های زمینه‌ای داشته و ایجاد تمهیدات لازم برای ترخیص ایشان، توزیع بسته بهداشتی در بین کارکنان رسمی و پیمانکاری برای پیشگیری از شیوع ویروس و تأمین دستگاه‌های اتوماتیک برای ضد عفونی دست در ساختمان‌های مجتمع انجام شد.

وی با بیان اینکه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با برخورداری از 12 هزار و 214 نفر نیروی رسمی و پیمانکار نقش بسیار مؤثر در سبد انرژی کشور ایفا می‌کند، گفت: خرید مواد ضدعفونی کننده و مانوژل، رایزنی با ستاد شرکت ملی گاز ایران برای تأمین اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و مانوژل و مایع ضد عفونی کننده، لغو سیستم انگشت زنی به‌عنوان یک منبع آلودگی و لغو کلاس‌های آموزشی و برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت مجازی از دیگر اقدامات در این راستاست.

به گفته بابایی در این شرایط فعالیت‌های ورزشی، تعطیلی اماکن پر تردد مانند سینما، چایخانه‌های سنتی، آرایشگاه‌ها و غیره ... لغو شده و با تعطیلی رستوران، سرو و توزیع غذا به‌صورت یک‌بار مصرف و بسته‌بندی صورت می‌گیرد.

وی از دیگر اقدامات در شرایط کنونی را برنامه‌ریزی برای حضور حداقل کارکنان تا سقف 30 درصد سازمان در محل کار عنوان کرد و گفت: جلوگیری از حضور کارکنان از مراکز و شهرهای پر ریسک، برنامه‌ریزی و لغو کلیه جلسات روزانه، هفتگی و ماهیانه و ایجاد آگاهی در مورد علائم بیماری با استفاده از کانال‌های ارتباطی درون سازمانی و با کسب مشاوره از کارشناسان بهداشتی مجتمع از دیگر اقدامات در زمینه پیشگیری از کروناست.

به گفته بابایی؛ جدول زمان‌بندی برای ضد عفونی کردن اتاق‌ها و اماکن عمومی در کلیه اماکن اداری و خوابگاهی تهیه و تدوین شده و کاهش ساعت کاری برای جلوگیری از تجمع و عدم حضور کارکنان در محیط‌های پر خطر نیز برنامه‌ریزی شده است.

سرپرست مدیریت منابع انسانی مجتمع در ادامه با اشاره به اهمیت تداوم عملیات و تولید پالایشگاه گفت: شرایط برای استمرار و پایداری تولید در جهت اجرای مأموریت سازمان برای مدیریت منابع انسانی بسیار مهم و ضروری است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در همین راستا شیوه‌های دور کاری برای کارکنانی که نیاز به تعاملات فردی در محل کار نداشته و امکان مدیریت فعالیت‌ها از طریق غیر حضوری فراهم است، اعمال شد.

بابای گفت: برای پوشش عملیات در شرایط بحرانی، حضور کارکنان کلیدی به‌صورت گردشی انجام می‌شود و هماهنگی لازم با نهادها و سازمان‌های ذیربط برای اخذ مجوز تردد و حضور کارکنان در محل کار در زمان محدودیت‌های بین شهری در کشور صورت گرفت.

سرپرست مدیریت منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی رسالت دیگر این بخش را مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: در این راستا نقاهتگاهی به تعداد 32 تخت در مرکز سیراف برای امکان قرنطینه نمودن موارد مثبت و جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس در بین سایر کارکنان ایجاد شد.

به گفته وی؛ برگزاری جلسات کنفرانسی با HSE برای برنامه‌ریزی جهت تأمین اقلام بهداشتی و ایجاد زمینه خرید تلفنی نیازمندی‌های غذایی روزانه مورد نیاز خانواده‌های کارکنان برای جلوگیری از تردد در شهرک‌های مسکونی از دیگر اقدامات در راستای پیشگیری از ویروس کروناست.




خبر
(یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹) ۱۱:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید