جزییات خبر

در نخستین روز از آغاز دهه ی مبارک فجر شکوهمند انقلاب اسلامی

دو طرح دانش بنیان با حضور معاون رئیس جمهوری در مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد

دو طرح دانش بنیان با حضور معاون رئیس جمهوری در مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد
(شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸) ۱۴:۵۲

همزمان با نخستین روز از ایام دهه مبارک فجر دو طرح دانش بنیان در آئینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و استاندار بوشهر در مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد.

به گزارش روبط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ سورنا ستاری، در این آئین کمپرسور سانتریفیوژ هوای ابزار دقیق که هوای مورد نیاز بخش ابزار دقیق پالایشگاه های دوم و سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی را تامین می کند رونمایی کرد.

این دستگاه با هزینه یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان در بازه زمانی حدود ۱۸ ماه به بهره برداری رسیده است.

این کمپرسور پس از تحریم ها بطور کامل در یک شرکت دانش بنیان داخلی بازطراحی و ساخته شده است.

همچنین با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از دستگاه الکترولایزر آب دریا رونمایی شد.

هرچند واحد پالایشگاهی از یک آبگیر برای تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف بهره می گیرند که دستگاه کلر زنی آبگیر شماره یک که آب مورد نیاز واحدهای پالایشگاهی یک تا پنج پارس جنوبی را در بخش های آشامیدنی ، آتش نشانی ، بویلرها و دیگر بخش ها تامین می کند نیازمند تعویض بود.

این دستگاه پیش از تحریم ها از کشور ایتالیا وارد می شد که در شرایط تحریمی با همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی طراحی و ساخته شد.

بازدید از طرح های تولیدی شرکت دانش بنیان هلدینگ اچ ان تی در پتروشیمی تخت جمشید ، طرح سلول های الکترولایزر پتروشیمی مبین ، کاتالیست های واحد آروماتیک پتروشیمی نوری ، روند فعالیت پتروشیمی جم ، بازدید از شرکت های مرکز رشد شهرستان کنگان و شرکت در جلسه رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به عسلویه و کنگان است.


خبر
(شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸) ۱۴:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید