جزییات خبر

با هدف ارزیابی توان نیروهای عملیاتی در پایتخت انرژی کشور؛

رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه دوم و سوم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه دوم و سوم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۵۲

جانشین مدیرعامل و رئیس تیم مرکزی بحران مجتمع گاز پارس جنوبی از انجام رزمایش با سناریوی آتش‌سوزی و انفجار در تانک های ذخیره‌سازی میعانات گازی در پالایشگاه دوم و سوم مجتمع گازی پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، ایرج خرمدل، جانشین مدیرعامل و رئیس هسته‌ی مرکزی بحران مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان انجام موفقیت‌آمیز رزمایش مهار آتش در تانک های ذخیره سازی میعانات گازی پالایشگاه دوم و سوم گفت، این رزمایش با انجام سناریوی آتش سوزی و انفجار تانک که جهت ذخیره سازی میعانات گازی در پالایشگاه دو و سوم می‌باشد صورت پذیرفت.

وی با بیان مصدومان احتمالی در این سناریو افزود: این رزمایش و سناریوی انجام شده، با حضور تمامی تیم‌های کمکی از پالایشگاه‌های مجتمع با کمک نیروهای بسیج صورت گرفت و نزدیک به 6 مصدوم فرضی داشت.

خرمدل با اشاره به تشکیل هسته‌ى مدیریت بحران با وقوع حادثه فرضی گفت: با شروع عملیات وقوع سناریو، هسته‌ی مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی تشکیل گردید و هدایت و رهبری عملیات در پالایشگاه‌های دوم و سوم محل وقوع حادثه را رهبری نمودند.

وی یادآور شد: عملیات رزمایش همزمان در پالایشگاه دوم و سوم با تشکیل تیم‌های مستقر در صحنه‌ى حادثه و اقدامات به موقع تیم مدیریت بحران در پالایشگاه‌های مذکور محقق شد.

وی گفت: کنترل و خروج اضطراری کارکنان، انتقال مصدومان فرضی حادثه به بیمارستان، بستن مسیرهای منتهی به محل حادثه را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در جریان این رزمایش خواند.

خرمدل با بیان هدف برگزاری رزمایش در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: آمادگی جهت کنترل به موقع و جلوگیری از حوادث ناشی در عظیم ترین مجتمع گازی کشور یکی از مهمترین اهداف در این رزمایش بزرگ می‌‌باشد.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید