جزییات خبر

برای اولین بار صورت گرفت

تعمیر، نوسازی و ساخت قطعات پمپ اصلی تغذیه آب بویلر فازهای 24و22 در کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی

تعمیر، نوسازی و ساخت قطعات پمپ اصلی تغذیه آب بویلر فازهای 24و22 در کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸) ۱۰:۳۹

با تلاش متخصصان و کارکنان کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی، برای اولین بار در سطح کشور تعمیر و نوسازی و ساخت قطعات پمپ اصلی تغذیه آب بویلر فازهای 24و22 با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ کمال محمدی، سرپرست کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره گفت: هم گام با تولید پایدار در سطح مجتمع گاز و واحد های صنعتی مستقر در حوزه پارس جنوبی، واحد کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات به عنوان یک واحد پشتیبانی و اجرائی وظایف خطیری را به عهده دارد.

وی عنوان داشت: در طراحی فازهای 22 و 24 سه دستگاه از این پمپ ها پیش بینی و نصب شده است که در حال حاضر دو دستگاه از پمپ ها بدلیل خرابی از سرویس خارج شده اند و پالایشگاه عملا با یک دستگاه پمپ در مدار تولید می باشد با توجه به اینکه تجهیز مذکور یکی از تجهیزات حیاتی پالایشگاه می باشد در صورت از سرویس خارج شدن این پمپ کل تولید یک پالایشگاه متوقف می گردید.

محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: بدلیل خرابی پمپ (به اصطلاح جام کردن یا گیرپاژ پمپ) در سایت و نبود امکانات تعمیر و نوسازی در پالایشگاه مربوطه و بر اساس تخصص ها و توانایی های لازم در کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی این تجهیز جهت تعمیرات کلی به کارگاه مرکزی ارسال گردید.

این مقام مسئول گفت: پس از تامین متریال خام مورد نیاز، عملیات اجرایی تعمیر و بازسازی شامل ساخت قطعات اعم از ساخت سنتر بوش، ساخت 2 عدد تراتل بوش، ساخت 1 عدد نک بوش، ساخت 6 عدد ویرینگ کیسینگ(سمت مکش )، ساخت 4 عدد ویرینگ کیسینگ(سمت پشت پروانه)، ساخت اسلیو و پمپ رینگ مکانیکال سیل، ساخت 1 عدد اسلیو بوش گلویی و ساخت فیت پین جدید مربوط به هوزینگ(هر 2 سمت)، همچنین اصلاح قطعات اعم از اصلاح لقی 6 عدد پروانه بر روی شفت، اصلاح ویرینگ های 6 عدد پروانه و اصلاح 6 عدد اسلیو انجام گردید،علاوه بر موارد بالا هم محور سازی هوزینگ های 2 سمت پمپ با پوسته و تنظیم لقی ژورنال بیرینگ نیز صورت گرفت.

سرپرست کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: عملیات اجرایی در 2 شیف کاری (روز و شب) جمعا 20 روز انجام گردید که در این راستا جهت تکمیل و تحقق عملیات اجرایی بر طبق برنامه زمانبندی 2715 نفر ساعت کار و همچنین جمع ساعت کارکرد ماشین آلات کارگاهی صرف شده نیز 947 ساعت می باشد.

به گفته ی محمدی، برای اولین بار در صنایع نفت و گاز کشور بوده که این تعداد از ساخت و اصلاح قطعات داخلی مربوط به پمپ های(BFP) با نهایت دقت و سرعت مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: لذا مجموعه کارگاه مرکزی جهت تحقق کلام رهبر معظم انقلاب که فعالان مجموعه پارس جنوبی را جهاد گرانی خطاب کردند که در این منطقه اقتصادی و صنعتی در راستای بومی سازی دانش مشغول جهاند، توانسته با همکاری و همدلی متخصصان و کارکنان خود بر مبنای استفاده از ظرفیت های تخصصی، علمی و فنی به نحو احسنت پاسخگوی وظایف محوله باشد.

گفتنی است، پمپ اصلی تغذیه آب بویلر(Boiler Feedwater Pump یا BFP) نوع خاصی از پمپ است که برای پمپاژ آب تغذیه بویلر استفاده می شود، برای فرستادن آب به بویلر، پمپ باید فشار کافی برای غلبه بر فشار بخار ایجاد شده توسط بویلر را تولید نماید.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸) ۱۰:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید