جزییات خبر

افزایش آمادگی جهت کنترل و جلوگیری از حوادث ناشی از نشت گاز در پایتخت انرژی کشور؛

رزمایش " نشت مواد شیمیایی و گاز ترش" در مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی برگزار شد

رزمایش " نشت مواد شیمیایی و گاز ترش" در مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی برگزار شد
(چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۰۶

جانشین مدیرعامل و رئیس تیم مرکزی بحران مجتمع گاز پارس جنوبی از انجام رزمایش بزرگ " نشت مواد شیمیایی و گاز ترش با عنوان " اقتدار" با حضور بیش از دو هزار نیروی انسانی در بزرگترین مجتمع گازی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، ایرج خرمدل، جانشین مدیرعامل و رئیس هسته‌ی مرکزی بحران مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان انجام موفقیت‌آمیز رزمایش بزرگ اقتدار گفت، این رزمایش با انجام سناریوی پارگی در خط انتقال گاز ترش سیری به پالایشگاه چهارم صورت پذیرفت.

وی با بیان مصدومان احتمالی در این سناریو افزود: این رزمایش و سناریوی انجام شده، با حضور بیش از دو هزار نفر نیروی انسانی در پالایشگاه اول و چهارم مجتمع صورت گرفت و نزدیک به 30 مصدوم فرضی داشت.

خرمدل با اشاره به تشکیل هسته‌ى مدیریت بحران با وقوع حادثه فرضی گفت: با شروع عملیات وقوع سناریو، هسته‌ی مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی تشکیل گردید و هدایت و رهبری عملیات در پالایشگاه چهارم محل وقوع حادثه را رهبری نمودند.

وی یادآور شد: عملیات رزمایش همزمان در پالایشگاه اول و چهارم با تشکیل تیم‌های مستقر در صحنه‌ى حادثه و اقدامات به موقع تیم مدیریت بحران در پالایشگاه‌های مذکور محقق شد.

جانشین مدیرعامل و رئیس هسته‌ی مرکزی بحران مجتمع گاز پارس جنوبی، با اشاره به اقدامات انجام شده در پالایشگاه اول عنوان داشت: در پالایشگاه اول، اقدام به تخلیه سریع نفرات غیر ضروری و تشکیل هسته‌ى مدیریت بحران و با حضور پررنگ مدیر پالایشگاه اول و هسته‌ى مدیریت بحران تمام اقدامات با هماهنگی و برنامه‌ریزی ار آغاز تا پایان بحران مدیریت شد.

وی گفت: کنترل و خروج اضطراری کارکنان، قطع نشت گاز، انتقال مصدومان فرضی حادثه به بیمارستان، بستن مسیرهای منتهی به محل نشتگاز ترش را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در جریان این رزمایش خواند.

خرمدل با بیان هدف برگزاری رزمایش بزرگ اقتدار در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: آمادگی جهت کنترل به موقع و جلوگیری از حوادث ناشی از نشت گاز در منطقه یکی از مهمترین اهداف در این رزمایش بزرگ می‌‌باشد.

این رزمایش در نوع خود یکی از بزرگترین رزمایش‌های نشت مواد شیمایی در سطح کشور به شمار می‌آید.

گفتنی است در این رزمایش بزرگ، همه‌ی نهادها و سازمان‌های مرتبط از جمله کمیته‌ی بحران منطقه ویژه انرژی پارس، کمیته بحران فرمانداری عسلویه، نیروی انتظامی و سپاه و همه‌ى واحدهای ایمنی شرکت‌های منطقه در کنار کارکنان و متخصصان پرتلاش مجتمع گاز پارس جنوبی مشارکت داشتند.

عکس هفتم رزمایش
عکس ششم رزمایش
عکس پنجم رزمایش
عکس چهارم رزمایش
عکس سوم رزمایش
عکس دوم رزمایش
عکی رزمتایش
رزمایش

مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید