جزییات خبر

همسو با کاهش هزینه و خطرات:

تغییر در ساختار اگزاست فن های پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی

تغییر در ساختار اگزاست فن های پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷) ۱۵:۰۳

در راستای کاهش هزینه ها و خطرات احتمالی، ساختار مکانیکال برخی از اگزاست فن های موجود در فاز 12 مجتمع گاز پارس جنوبی با تلاش متخصصان و کارکنان تغییر و بهینه سازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، ساختارمکانیکال برخی از اگزاست فن های موجود درپالایشگاه نهم با موفقیت تغییر و بهینه سازی شد.

امید غلامی رئیس تعمیرات تهویه پالایشگاه نهم گفت: با همت کارشناسان تهویه پالایشگاه، علل خرابی زود هنگام قطعات مرتبط با اگزاست فن ها از قبیل تسمه و بال بیرینگ ها بررسی شد.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه بالای تعمیرات و قرارگرفتن در محیط گازی، اسیدی و خورندگی زیاد، تصمیم گرفته شد تا ساختار سیستم انتقال قدرت از نوع BELT DRIVE (سیستم انتقال تسمه و بیرینگ) به نوع COUPLING DRIVE (انتقال مستقیم گشتاور) تغییر یابد.

رئیس تعمیرات تهویه پالایشگاه نهم: به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه و همچنین ساختار غیر استاندارد اگزاست فن ها، ماهانه تعداد زیادی از آنها دچار خرابی می شدند که هزینه تعمیر برای هر اگزاست فن حدود200هزار تومان بود.

غلامی افزود: این تغییرات در نهایت منتج به کاهش خطرات و حوادث احتمالی در حین کار و همچنین کاهش هزینه زیاد تعمیر و نگهداری و صرفه اقتصادی ماهانه بین 15 تا 20 میلیون تومانی برای پالایشگاه نهم شد.

وی در پایان از تلاش بی وقفه کارکنان واحد تهویه پالایشگاه نهم تقدیر و تشکر کرد.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷) ۱۵:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید