جزییات خبر

با حضور رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز

سومین جلسه ی بررسی موانع و ارائه راهکار برای ارتقاء سلامت نظام اداری در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید

سومین جلسه ی بررسی موانع و ارائه راهکار برای ارتقاء سلامت نظام اداری در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید
(شنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۳۹

سومین جلسه ی بررسی موانع و ارائه راهکار برای ارتقاء سلامت نظام اداری در مجتمع گاز پارس جنوبی، با حضور رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ بهرام فدائیان، دبیر جلسه بررسی موانع و ارائه راهکار برای ارتقاء سلامت نظام اداری در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگویی به حاضرین، پیام مدیر عامل محترم مبنی بر خوشامدگویی به آقای امجدی‌پور، تعیین آقای مهندس خرمدل به ریاست جلسه و آرزوی اتخاذ بهترین تصمیم و راهکار برای جلسه"را قرائت و دستور جلسه را نیز بازگو نمود.


فدائیان در ادامه گفت: در سال 96، بیش از 210 هزار و 156 نفر ساعت دوره های آموزشی مرتب برگزار شده است که این مهم با تلاشهای اداره اموزش نیروی انسانی مجتمع محقق شده و در سال جاری تا کنون نیز 19 دوره آموزش برگزار شده است.


سپس، مهندس خرمدل، ضمن تشکر از حاضرین به ویژه رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران، به پیشینه "مبارزه با فساد اداری" از دو بعد تاریخی و ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اشاره و همگان را به التزام و اعتنا به "ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در مجتمع گاز پارس جنوبی، دعوت و از اعضاء محترم کمیته راهبری و دبیران محترم کارگروه‌ها خواستند که در مسیر دستیابی به بهترین و مطلوب‌ترین نتایج گام بردارند.



در ادامه، آقای بابایی، مدیر منابع انسانی و رئیس کمیته راهبری سلامت نظام اداری مجتمع گاز پارس جنوبی، به احکام، نحوه عضو گیری، مفاد جلسات ، پیگیری و ... و دیگر موارد مرتبط به کمیته مزبور در سطح مجتمع اشاره و خواستار وفاق و همدلی برای رفع ایرادات در ارزیابی دوره چهارم شدند.


رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات در ادامه ضمن تبیین جایگاه قبلی و فعلی"سلامت نظام اداری و مقابله با فساد" از نگاه مدیران ارشد وزارت معظم نفت عنوان داشت: تلاش و فعالیت در شرکت ملی گاز ایران و علی الخصوص مجتمع گاز پارس جنوبی افتخاری بسیار بزرگ می باشد و این مهم موجبات رشد و شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم نموده است.

امجدی پور از تلاش دسته جمعی اعضاء اصلی کمیته راهبری، دبیران و همه دست اندرکاران در ارزیابی/ خودارزیابی طی سالهای 92 تا 96 تشکر نموده و اظهار امیدواری کرد: همه متولیان امر، با همدلی و مجدانه بتوانند از فرصت بوجود آمده در راستای بهینه سازی مقوله سلامت نظام اداری(با توجه به نمرات ارزیابی دوره چهارم)، استفاده نمایند.


به گفته ی وی؛ در ارزیابی دوره پنجم(در دیماه سال جاری)، رفع اشکال از سامانه(چه نرم افزاری و چه سخت افزاری) بعمل آید و نتایج مربوطه به مانند گذشته، قابل ارائه در مجمع محترم(سال 98) باشد.


با عنایت به دستور جلسه و با توجه به تعداد حاضرین و شرایط عملیاتی مجتمع، مطالبی از جمله ترویج آموزش و تفویض اختیار برای این امر(آقایان سالاری و چهارلنگ)، تقدم نگه داری جایگاه بر احراز رتبه(آقای مصلایی)، پایش وضعیت سامانه به صورت فصلی(آقای مشتری زهره نما)، رهبری تیمی برای تحقق اهداف کمیته سلامت(آقای خوشنود)، ریشه یابی مشکل و تخصیص رتبه و جایگاه سازمانی(آقای سطوتی)، شفافیت، نمودار سازمانی و کمبود نیرو و ایده‌آل خواهی شاغلین مجتمع
و ...(آقای فرهادی)، پراکندگی نیروها و راه اندازی و عملیاتی بودن حتی بخش‌های اداری(آقای داورپناه)، تجزیه و تحلیل نتایج به صورت فصلی و دوره‌ای کوتاهتر(آقای نوروزی)، تشکیل کارگروه پالایشگاهی، پشتیبانی مدیر عامل محترم و لحاظ عوامل انگیزشی(آقای اسلمی)، لحاظ شرایط و وضعیت پالایشگاههای جدیدالاحداث و توجه به تشویق نیروهای فعال با تاکید بر ماده 26 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری(آقای آقاجانی)، رفع اشکال نرم افزاری، ایجاد مشوق‌های انگیزشی، تغییر زمان و شیوه ارزیابی(آقای کشفی)، الزام به پاسخگویی و حضور فرد/ افراد موثر در کمیته، اولویت‌دهی امور(آقای رحمانی)، مطرح و تبادل نظر شد.


در پایان آقایان امجدی پور و بابایی، مطالبی در مورد تسهیل گری، شفافیت، پاسخگویی، شناسایی گلوگاهها، بازنگری مدل ارزیابی با توجه به نظرسنجی‌ها، تامین ردیف بودجه با عنایت به ماده 26 به منظور قدردانی از فرد/افراد فعال در کمیته‌ها، پیشنهاد ساختار، تغییر یا تمدید مدت زمان ارزیابی، دقت و کوشش برای حضور در جلسات، پیگیری مصوبات هر جلسه، تقدم پیشگیری تا کشف فساد(آموزش و آگاهی رسانی)، تقویت شاخص‌ها و توانمندسازی نیروها، پرهیز از اعمال سلیقه، نحوه اعطاء پاداش همکاران حوزه سلامت نظام اداری، بررسی آخرین وضعیت اعضاء و نفرات در کارگروههای ستادی و عملیاتی بیان نمودند.


2
7
6
4
2
1
8
مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید