جزییات خبر

برگزاری دوره طراحی و پیاده سازی نظام مدیریت استعداد و جانشین پروری در مجتمع گاز پارس جنوبی

برگزاری دوره طراحی و پیاده سازی نظام مدیریت استعداد و جانشین پروری در مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۶ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۰۸

دوره طراحی و پیاده سازی نظام مدیریت استعداد و جانشین پروری در سالن اموزش مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، وهب محمدی، سرپرست طرح و برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در سایه این آرمان، مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان یکی از مهمترین ارگانهای اقتصادی کشور، نیاز به مدیرانی کارآمد و شایسته خواهد داشت تا سکان هدایت سازمان را در دریای متلاطم تغییرات و ناملایمات منطقه ای و جهانی به دست گیرند.

محمدی در ادامه گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی، در چند سال آینده از یک طرف با حجم عظیمی از نیروهای توانمند و شایسته ارتقاء و پیشرفت روبروست و از طرف دیگر با برنامه های توسعه ای و گسترش ناشی از استراتژی جدید مواجه خواهد بود که انتخاب راهبران مناسب برای سمت های کلیدی، نیازمند طراحی و اجرای برنامه های جامع و کارآمدی در حیطه برنامه ریزی نیروی انسانی است.

وی عنوان داشت: این اولویت‌ها به همراه نیاز جاری شرکت برای داشتن برنامه های جامع برای شناخت نقاط قوت و ضعف کارکنان و طراحی برنامه های توسعه و کارراهه متناسب برای آنها، لزوم طراحی برنامه های جامع برای مدیریت استعدادها و جانشین پروری را در سازمان دو چندان ساخته است.

محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: بدیهی است در چنین شرایطی مدیران و سرپرستان دیگر نمیتوانند به شیوه های سنتی انتخاب و به همین شیوه سازمان خود را هدایت کنند بلکه نیاز به استفاده از مفاهیم نوین علمی به همراه نوآوری و خلاقیت در این دوران، مهم ترین رکن موفقیت محسوب میگردند.با این شرایط مدیران نیازبه مهارت های ویژه و شایستگیهای بروز دارند. بالتبع شناسایی برترین ها نیز نیازمند الگو و ابزار مناسبی در این زمینه خواهد بود.

سرپرست طرح و برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: لذا در وهله اول ضروریست که این شایستگیها به عنوان مجموعه دانش، مهارتها، خصوصیات شخصیتی، علایق، تجربه ها و توانمندیهای مرتبط با شغل که دارنده آنها را قادر می سازد در سطحی بالاتر از حد متوسط به ایفای مسئولیت بپردازد، شناسایی شود تا سپس بتوان بر پایه آنها اقدام به ارزیابی مدیران با روشهایی همچون کانون ارزیابی مدیران نمود.

وی ادامه داد: این ارزیابی‌ها مسئولین ذیربط را قادر می سازد تا در کنار انتخاب بهینه ترین فرد برای یک سمت، بتوانند نیازهای آموزشی و پرورشی احتمالی مدیران را شناسایی کرده و عملکرد آنها را به سطوح بالای مورد نیاز رساند و در کنار برنامه ریزیهای توسعه و توانمند سازی، افزایش عملکرد و بهره وری و افزایش در شاخصهای پایشی همچون رضایت شغلی، انگیزش کارکنان، احساس عدالت و غیره را انتظار داشت.

محمدی در ادامه افزود: با توجه به مطالب پیش گفته شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان یک سازمان بسیار مهم و تأثیر گذار در تمامی زمینه ها اعم از اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، با توجه به چالشهای پیش رو نیازمند نظامی جامع برای شناسایی نیروهای شایسته و به کار گیری آنها دارد .

به گفتی وی، بر این مبنا و بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده ، کانون ارزیابی مدیران طی پروژه " جانشینی و استعداد یابی" برای قریب به 100 نفر از همکاران اجرا می‌گردد.

محمدی عنوان داشت: امیدواریم با استقرار نظام جانشین پروری برای سمت های سطوح سرپرستی و مدیریتی و همچنین تسری این رویکرد به سایر سمت های سازمانی و پایین تر که با حمایت های بی دریغ مدیر عامل و مدیر منابع انسانی مجتمع همراه باشد.

محمدی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همکاران گرامی، همسو با به سرانجام رسیدن این مهم گفت: امیدواریم با اجرای این مهم شاهد تحولی شایسته در امر انتصابات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی باشیم.

تاریخ و محل اجرای این برنامه در دو مرحله از 27 لغایت 30 تیرماه و 3 لغایت 6 مردادماه در محل آموزش ستاد مجتمع برگزار می گردد.

1
1
1
1
مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۶ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید