جزییات خبر

همسو با تولید پایدار و مستمر گاز؛

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد
(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۷:۳۵

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی از شروع عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه از 13 تیرماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مهندس ولی‌پور با اعلام این خبر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه بر روی 1133 آیتم در بازه زمانی 14 روزه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از وقفه در کار و کاهش خسارات ناشی از عدم تولید بدلیل مشترک بودن میدان گازی پارس جنوبی با کشور قطر بسیار حائز اهمیت است افرود: علی‌رغم فشردگی و حجم بسیار بالای درخواست کارها، تعمیرات اساسی امسال را طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با کاهش چشمگیر زمانی نسبت به سال گذشته همراه خواهد بود.

مدیر پالایشگاه ششم با اشاره به اهمیت تعمیرات اساسی در سودآوری و تولید پایدار اظهار داشت: حفظ و نگهداری تأسیسات، افزایش قابلیت بهره‌برداری، کاهش ضایعات و استفاده حداکثری از تجهیزات و در کنار همه اینها، افزایش ضریب ایمنی، از جمله مواردی است که ماحصل انجام تعمیرات اساسی به موقع و موفقیت آمیز است.

اینمقام مسئول با تأکید بر لزوم رعایت الزامات ایمنی در زمان تعمیرات اساسی، برنامه‌ریزی دقیق و تأمین به‌موقع منابع لازم و همچنین تکمیل کادر عملیات تعمیرات اساسی را از جمله عوامل موثر در موفقیت آمیز بودن تعمیرات اساسی برشمرد و افزود: با مدیریت زمان و منابع و همچنین خدمات پیمانکار در رفع نواقص بجا مانده از زمان طرح، ما شاهد بهبود چشمگیر دو شاخص بسیار مهم در دسترس بودن و ضریب اطمینان خواهیم بود.

ولی‌پور در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی پالایشگاه با رویکرد صرفه‌جویی و حمایت از تولیدات داخلی خاطرنشان ساخت: با عنایت به منویات راهگشای مقام معظم رهبری در خصوص رشد و بالندگی کشور و ضرورت حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی جهت توانمندسازی آنها، حجم گسترده‌ای از کالاهای فنی و صنعتی مورد نیاز تأسیسات این پالایشگاه از طریق تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌گردد.

ایشان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تیم عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه گفت: انتظار می‌رود با پایان تعمیرات اساسی و سایر اقدامات برنامه‌ریزی شده ، ما با آمادگی کامل برای ورود به فصل سرد سال که با سیر صعودی میزان مصرف گاز طبیعی همراه است، شاهد افزایش کیفیت و کمیت محصول و استمرار تولید حداکثری خواهیم بود.

پالایشگاه ششم پارس جنوبی یکی از زیرمجموعه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه،علاوه بر تولید محصول استراتژیک اتان و سایر فراورده‌های گازی، تولید کننده با کیفیت ترین LPG کشور با خلوص بسیار بالا ‌می‌باشد.


مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۷:۳۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید