جزییات خبر

همسو با آمادگی گروه‌های عملیاتی به منظور واکنش در شرایط اضطراری؛

رزمایش جامع مدیریت بحرانERC در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

رزمایش جامع مدیریت بحرانERC در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۱۵

رزمایش جامع مدیریت بحران ERC در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف آمادگی گروههای عملیاتی به منظور واکنش در شرایط اضطراری با موفقیت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی؛ رضا رئیسی، رئیس آتش‌نشانی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: طبق سناریوی تنظیم شده،با توجه به پیدایش Failure در گسکت مربوط به فلنج Up-Stream ولو شماره SDV-0025C در مسیر "30 ورودی پمپ l43-P-103C، و نشت و پراکنش گاز قابل اشتعال در محیط و ایجاد آتش‌سوزی، جلسه مدیریت بحران به ریاست مهندس چهارلنگ جانشین مدیریت پالایشگاه، تشکیل شد.

وی در ادامه گفت: نیروهای آتش‌نشانی و سایر امدادگران، باحضور به‌موقع در محل وقوع بحران، استراتژی کنترل حادثه را تعیین و پس از کنترل حریق و جلوگیری از گسترش آن، اقدامات اطفاء حریق و نجات مصدومین مطابق سناریوی رزمایش انجام شد.

رئیس آتش‌نشانی پالایشگاه ششم در ادامه با اشاره به اهمیت حصول اطمینان از عملکرد صحیح کلیه واحدها و گروههای درگیر در شرایط واقعی افزود: این تمرین با هدف ارزیابی میزان آماده به کار بودن واحدها و صحت عملکرد تجهیزات در برابر تهدیدات و بحران های احتمالی و ارزیابی کارکنان اتاق کنترل مرکزی در نحوه اطلاع‌رسانی و انتقال فرامین عملیاتی برگزار شد.


وی افزود: از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش‌ها، ایجاد آمادگی بیشتر برای مقابله با بحران‌های احتمالی و کنترل آنها و توانمند سازی نیروی انسانی و تاسیسات در برابر مخاطرات می‌باشد.

گفتنی است مهندس چهارلنگ که ریاست کمیته مدیریت بحران را بر عهده داشت با اشاره به حضور به‌موقع نیروهای آتش‌نشانی و سایر امدادگران در محل حادثه، به توانمندی و کارآمدی این تیم اشاره و از حضور اعضای شرکت کننده در این رزمایش تقدیر و تشکر کرد.

پس از اعلام پایان رزمایش توسط رئیس کمیته مدیریت بحران، جلسه ارزیابی و تجزیه و تحلیل گزارش نتایج رزمایش با حضور اعضای کمیته مدیریت بحران و واحدهای عملیاتی و پشتیبانی برگزار گردید و نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود شناسایی و به بحث گذاشته شد.

 1


مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید