جزییات خبر

با برنامه ریزی بیش از 900 مورد تعمیراتی؛

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی کلید خورد

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی کلید خورد
(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۴۶

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با مجموع 901 دستورکار، شامل 527 دستور کار اصلاحی و 374 دستورکار پیشگیرانه از چهاردهم اردیبهشت ماه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ جمال رحیمی، رئیس تعمیرات پالایشگاه سوم در این باره گفت: مدت زمان تعمیرات اساسی در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، 14 روز پیش بینی شده که 8 روز از این زمان توقف کامل واحدهای عملیاتی به منظور نصب و راه اندازی سیستم اندازه گیری گاز خروجی از پالایشگاه به خط سراسری می باشد.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین اقدامات در بازه زمانی تعمیرات اساسی فازهای 4 و 5 پارس جنوبی خاطرنشان کرد: تعویض غربال مولکولی خشک کن های ردیف های اول، دوم و چهارم گازی، تعویض فیلترهای کولسر چهار ردیف گازی از مهمترین اقداماتی می باشد که با همت و تلاش متخصصان و کارکنان این پالایشگاه در بازه زمانی تعمیرات اساسی محقق خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: بازرسی از دودکش واحد گوگردسازی، تعویض عایق های سرد ردیف دوم گازی و واحدهای سردسازی پروپان و بوتان، جوشکاری وتعمیر شبکه انتقال بخار، از دیگر اقدامات مهم در بازه زمانی تعمیرات اساسی است.

این مقام مسئول عنوان داشت: تست و در مدار قرار دادن برق پشتیبان، انتقال سیگنالهای کنترلی شبکه برق از بستر کابل سیمی به فیبر نوری جهت کاهش نویز و افزایش ضریب اطمینان، به روز رسانی نرم افزار رله های حفاظتی،بارگذاری برنامه سیستم کنترل خط انتقال گاز بین پالایشگاه چهارم و سوم، بارگذاری سیستم اعلام و اطفاء حریق مخازن ذخیره میعانات گازی از دیگر فعالیت های مهم در این دوره از تعمیرات اساسی می باشد.

وی گفت: در راستای "حمایت از کالای ایرانی"با کیفیت این پالایشگاه هدف خود را همچون گذشته استفاده حداکثری از محصولات تولید داخل در تعمیرات اساسی سال جاری قرارداده که بعضی از این تولیدات برای اولین بار در این پالایشگاه مورد تجربه قرار گرفته است.

رحیمی در پایان عنوان داشت:امید است با توکل به خداوند متعال،‌ برنامه ریزی های انجام شده و تلاش شبانه روزی نیروهای متعهد و متخصص پیمانکاری و رسمی، تعمیرات اساسی امسال بصورت کامل و ایمن در زمان تعیین شده پایان یابد.

تعمیرات پالایشگاه سوم 6
تعمیرات پالایشگاه سوم 5
تعمیرات پالایشگاه سوم 4
تعمیرات پالایشگاه سوم 2


مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۴۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید