جزییات خبر

فرمانده حوزه مقاومت بسیج مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد:

کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در میدان جهاد اقتصادی و علمی نقش بسیار مهمی دارند

کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در میدان جهاد اقتصادی و علمی نقش بسیار مهمی دارند
(سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶) ۱۵:۰۹

در کشور ما هنگامی که از نفت و گاز سخن به میان می‌آید، تنها در مورد یک کالا صحبت نمی‌شود. نفت و گاز دارای ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، رفاهی، فرهنگی و ... است.

امروز در ایران در مسیر توسعه اقتصادی ما کاملاً به نفت و گاز و صنایع وابسته به آن، متکی هستیم و این اهمیت سبب شده تا دشمنان در برخورد با جمهوری اسلامی ایران بیش از هر موردی به اعمال تحریم‌ها و اشکال‌تراشی علیه صنعت نفت و گاز پافشاری کنند و در واقع امروز صنعت نفت و مجاهدان آن خط مقدم جبهه مبارزه با دشمن هستند.


اما از جنبه اقتصادی و در بخش گاز اگر به موضوع نگاه کنیم، می‌توان اینگونه عنوان کرد که گاز طبیعی که امروز مهم‌ترین انرژی در داخل کشور است، به‌خوبی نقش خود را در این مبارزه ایفا کرده است.


امروز گاز پشتوانه‌ای محکم برای صادرات نفت و تولید محصولات در پتروشیمی‌هاست و باعث شده مسئولان وزرات نفت با خیال راحت با اتکا به تولید عظیم گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی تصمیمات مهمی برای رشد کشور بگیرند.

سوم
پارس جنوبی در حال حاضر بیش از 60 درصد گاز کشور را تولید می‌کند و این دستاورد به این سادگی اتفاق نمی‌افتد. چرا که کارکنان مجتمع در تمام روزهای سال درگیر بهره‌برداری، تعمیرات و در نهایت تولید پایدار و ایمن گاز هستند.


روزهای اخیر به تعمیرات در گرمای 40 تا 50 درجه و در شرجی فراوان بندر عسلویه می‌گذرد تا در زمستان دغدغه‌ای از جهت تأمین گاز وجود نداشته باشد.


در سال‌های اخیر مفاهیم فراوانی در مورد جهاد اقتصادی و کار بسیجی عنوان شده است، اما به حق باید گفت فعالیت در چنین شرایطی از دقیق‌ترین مصادیق جهاد و مبارزه اقتصادی است. جهاد اقتصادى، صرفاً تلاش و کار نیست. در جهاد، حضور و رویاروئى با دشمن، مفروض است.


در سال‌های اخیر که کشور به‌صورت ویژه درگیر مسائل اقتصادی است، منطقه‌ عسلویه اهمیت ویژه‌ای داشته و دارد؛ چراکه مهمترین بخشى که می‌تواند یک شکوفائى پایدار را به‌وجود بیاورد، تولید است.
سوم

خوشبختانه همکاران ما با فرهنگ مجاهدت آشنا هستند. کارکنان پارس جنوبی در میدان‌ جهاد اقتصادی و علمی؛ در طول این سال‌ها؛ نشان دادند که کاملاً قابل اتکا هستند و می‌دانند که در شرایط امروز باید چه کار کنند.


کارکنان، متخصصان و فعالان پارس جنوبی کار خود را همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ جهاد فى‌سبیل‌اللَّه می‌دانند و هرگز احساس خستگى نخواهند کرد.


امروز با تحقق جهاد اقتصادی در این مجتمع، همکاران پارس جنوبی به‏جای استفاده از درآمد نفتی، منبع دیگری را فراهم کرده‌‌اند و از نتیجه تلاش این عزیزان همه کشور بهره‌مند شده‌اند.


به این ترتیب وابستگی به درآمد نفتی کاهش یافته و فرهنگ مجاهدت نهادینه ‌شده است. در همین راستا باید تلاش کرد باور عمومی جهاد اقتصادی در تمام نقاط کشور فراهم و فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود، چراکه بدون فرهنگ کار و تلاش جهاد اقتصادی تحقق نمی‌یابد.


ابراهیم غریبی

فرمانده حوزه مقاومت بسیج مجتمع گاز پارس جنوبی

مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶) ۱۵:۰۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید