جزییات خبر

با استفاده از کالاهای ایرانی و توان متخصصان داخلی

عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت
(چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۷:۳۴

عملیات تعمیرات حساس کوره نم‌زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن، با استفاده از دانش و نوآوری متخصصان داخلی، تجهیزات وکالاهای باکیفیت داخلی با موفقیت پایان یافت.

به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد نعمتی، مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تعمیرات ویژه کوره نم زدایی ردیف سوم گازی این پالایشگاه که در جهت روند تولید پایدار گاز از اهمیت بسیار بالای برخوردار بود در کمترین زمان ممکن با توان متخصصان داخل به صورت 100 درصدی با موفقیت پایان یافت.
نعمتی در ادامع تصریح کرد: کوره‌های واحد نم زدایی جهت احیاء بستر‌‌های جاذب رطوبت گازهای شیرین شده بکار برده می‌شوند. رطوبت زدایی از گاز به دلیل جلوگیری از ایجاد یخ زدگی و انسداد لوله در مسیر انتقال به‌ویژه به نقاط سردسیر کشور از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود، تعویض لوله‌های ردیف چهارم بخش همرفتی (Convection) کوره واحد نم‌زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم، با تلاش شبانه روزی و مثال‌زدنی همه‌ی مسئولین واحدهای مرتبط پالایشگاه، یکی از اقدامات شاخص در این عملیات می‌‌باشد.

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه اظهار کرد: این کار بزرگ و ارزشمند، با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت بسیار مطلوب مدیران و روئسای واحدهای عملیاتی به‌صورت شبانه روزی و فشرده در مدت زمان پنج روز، علی رغم شرایط جوی ناپایدار و با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی، بهره‌برداری، بازرسی فنی و تعمیراتی انجام گردید.

نعمتی تاکید کرد، با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در سطح مجتمع، در زمان تعمیرات مذکور، هیچگونه گاز مانده در سکو‌ها باقی نماند و گاز مازاد به پالایشگاه نهم، منتقل گردیده است.

مدیر پالایشگاه دهم افزود، در راستای افزایش قابلیت اطمینان و ایمنی عملیات، برای سایر ردیف‌های گازی این پالایشگاه، عملیات تعویض لوله‌های مشابه برنامه ریزی شده است که عملیات مذکور از اول اردیبهشت ماه با ردیف دوم گازی آغاز گردیده است و به یاری خداوند، برای هر سه ردیف گازی مجموعاً در مدت زمان کوتاه 9 روز، اجرا خواهد شد.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

(چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۷:۳۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید