جزییات خبر

دستاوردهای مهم سال گذشته در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی؛

کارنامه‌ی تولید و زیست محیطی بزرگترین پالایشگاه کشور درخشان است

کارنامه‌ی تولید و زیست محیطی بزرگترین پالایشگاه کشور درخشان است
(چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۴۰

رئیس عملیات تصفیه آب و تولید برق و بخار پالایشگاه نهم گفت: پس از تغییر و تحولات اساسی، اکنون پالایشگاه نهم از نظر شاخص‌های تولید و زیست محیطی دارای کارنامه‌ی بسیار درخشان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حبیب بابایی، رئیس عملیات تصفیه آب و تولید برق و بخار پالایشگاه نهم با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به عنوان، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان داشت: متخصصان و کارکنان پرتلاش در بزرگترین پالایشگاه گازی کشور توانستند در سال گذشته گام‌های موثری را در جهت تولید و شکوفایی اقتصاد کشور بردارند و امیدواریم این مهم در سال جدید رشد چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به فرآورش و تولید گاز روزانه در این پالایشگاه خاطرنشان کرد: پالایشگاه نهم (فاز 12)، به عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه در حال حاضر روزانه 85 میلیون متر مکعب گاز را فرآورش و شیرین سازی کرده و به خط سراسری انتقال می‌‌دهد.

رئیس عملیات تصفیه آب و تولید برق و بخار پالایشگاه نهم در ادامه تصریح کرد: از چهارده تیرماه سال 93 تا کنون بیش از 58 میلیون بشکه میعانات گازی در 75 مرحله بارگیری و به‌وسیله کشتی صادر شده است.

این مقام مسئول با بیان مهمترین دستاوردهای سال گذشته در پالایشگاه نهم گفت: عملیات بهره‌برداری تولید آب، بخار، هوا، ازت و همچنین ذخیره سازی میعانات گازی جهت انتقال و صادرات با موفقیت محقق شده است.

بابایی در ادامه افزود: علاوه بر انجام فعالیت‌های‌ بهره‌‌برداری، انجام تست‌های عملکردی و تهیه‌ی دستورالعمل‌ها و انجام تست‌ها و همچنین پانج‌ها و هماهنگی با پیمانکاران و مجری طرح جهت رفع پانج‌های به طور همزمان انجام گرفته است.

وی با اشاره به میانگین سنی نیروهای جوان و کارآمد در پالایشگاه نهم یادآور شد: اکنون پالایشگاه نهم با بهره‌گیری از 50 درصد از سرمایه‌ى نیروی انسانی جوان درقالب پیمان‌کاری، توانسته‌اند در کنار متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی به تولید حداکثری در فرآورش گاز دست یابند.

مهندس بابایی در ادامه با بیان تولید آب شیرین در پالایشگاه نهم عنوان داشت: درحال حاضر جهت تامین آب بویلرها و همچنین مصارف عمومی سه دستگاه پکیچ در سرویس قرار دارد و بیش از 200 متر مکعب آب در ساعت را شیرین سازی می‌نماید.

رئیس عملیات تصفیه آب و تولید برق و بخار پالایشگاه نهم به تامین بخار بویلرها نیز اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر تولید بخار به وسیله‌ى 5 بویلر که بیش از 600 تن در ساعت را تامین می‌کنند در حال انجام است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات موثر و کلیدی در سال گذشته افزود: عملیات تعمیرات اساسی تعمیر تیوپ‌های دچار مشکل بویلرها و انجام تعمیرات برای 5 بویلر با همت و تلاش کارکنان و متخصصان پالایشگاه نهم در بازه زمانی سرد سال محقق شده است.





مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید