جزییات خبر

اهدای کتاب به شهرستان های همجوار؛

کاری ماندگار از مجتمع گاز پارس جنوبی

کاری ماندگار از مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۰۲

از شاخص‌های مهم توسعه ‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است.


بنا بر اهمیت این مساله، دولت‌ها و سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه صورت داده‌اند و کتاب و کتاب‌خوانی ‌در جوامع توسعه یافته اهمیت خاصی یافته است.

اما مطالعه بهترین راه رسیدن به علم است و در عصر اطلاعات که نبرد اندیشه‌ها و مغزهاست، نمی‌توان با همان روش‌های قدیمی پیش رفت، لذا استفاده از ابزارهای جدید و ایده‌های نو لازم و ضروری است.

بدون شک مطالعه کتاب های خوب و مفید، تأثیر به سزایی در افزایش بینش و آگاهی، و رشد فکری و اخلاقی افراد خواهد داشت. رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) بهترین هدیه را سخنان حکیمانه‌ای می‌داند که انسان مؤمن آنان را بشنود و به آن عمل کند و به دیگران بیاموزد.

همچنین امیر مؤمنان علیه السلام پند و اندرز را از هدیه های خوب برمی‌شمارد. از این رو باید گفت کتاب‌های خوب و سودمند که با سخنان حکیمانه زمینه رشد و تعالی را در افراد پدید می‌آورد و آنان را از گمراهی و انحراف باز می‌دارد، از بهترین هدیه‌هایی است که اشخاص می‌توانند به یکدیگر بدهند.

امروزه بسیاری از کارهای ماندگار فرهنگی و اجتماعی نیز توسط صنایع بزرگ انجام می‌شوند. حمایت از کتاب و کتابخوانی، نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است برای آینده. چرا که با کتابخوانی فرزندانی فرهیخته خواهیم داشت که آینده کشور را نیز تضمین می‌کنند.

مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در همین راستا سعی می‌کند با کمک به نهادهای مسئول در این بخش، به مسئولیت‌های اجتماعی خود در منطقه عمل کند.

در همین راستا مجتمع گاز پارس جنوبی به تازگی کتاب‌هایی به ارزش 250 میلیون ریال را به ساکنان شهرستان‌های عسلویه، جم، کنگان و دیر اهدا نمود.

حسن نوروزی رئیس روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی بر این باور است که این مجتمع عظیم گازی باید در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در منطقه عمل کند. او می‌گوید: به تازگی نسبت به تهیه و توزیع کتاب‌های مورد نیاز ادارات آموزش و پروش و همچنین دفاتر ائمه جمعه چهار شهرستان عسلویه، جم، کنگان و دیر اقدام کردیم و همچنین کتاب‌های مورد نیاز به کتابخانه‌های شهرستان‌های عسلویه و جم نیز اهدا شد.

به گفته نوروزی اهدای کتاب توسط مجتمع گاز پارس جنوبی به‌ منظور ارتقای دانش و افزایش روحیه و فرهنگ کتابخوانی در شهرستان‌های همجوار این مجتمع صورت گرفته است.

تهیه کتاب‌های مورد نیاز نهادها در منطقه با موضوعات مورد نیاز آن‌ها، کاری است که به‌طور حتم می‌تواند در ارتقای سطح آگاهی عمومی نیز گامی مهم محسوب شود.

موضوعات کتاب‌های اهدا شده از سوی مجتمع گاز پارس جنوبی، موضوعاتی از قبیل مذهبی، تاریخی، کودکان و نوجوان، داستان و بهداشت است.

نوروزی می‌گوید: امیدواریم با رویکردی که مجتمع گاز پارس جنوبی در پیش گرفته است، کتابخانه‌های نهادهای مختلف در شهرستان‌های دیر، جم، عسلویه و کنگان بیش از پیش غنی‌سازی شوند تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز بیشتر از گذشته در منطقه نهادینه شود.
(شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۰۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید