جزییات خبر

درویشی، مسئول بهداشت صنعتی پالایشگاه دوم:

حضور بیش از 600 نفر از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در برنامه های گوناگون اهدای خون

حضور بیش از 600 نفر از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در برنامه های گوناگون اهدای خون
(سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۴۲

اهدای خون مشارکت در امری خداپسندانه و انسان دوستانه است که به دلیل نجات جان همنوع، زکاتی برای سلامتی انسان به شمار می رود.

این حرکت علاوه بر اجر معنوی و اخروی، فواید جسمی را نیز نصیب فرد می کند که از جمله آنها فعال شدن مغز استخوان، تحرک بیشتر کبد و برطرف شدن آسیب های قلبی و عروقی است.

مجتمع گاز پارس جنوبی در پایتخت گازی ایران همواره در انجام این اقدام پیشرو بوده است و کارکنان آن به مناسبت های گوناگون از این حرکت، استقبال شایسته ای انجام داده اند.

مجتمع گاز پارس جنوبی در راستای نیاز هموطنان و مسئولیت های اجتماعی با همکاری مستمر با سازمان انتقال خون استان بوشهر تاکنون در چندین دوره توانسته است با استقرار نیروهای این سازمان در پالایشگاه های مجتمع، به ویژه پالایشگاه دوم این حرکت بشردوستانه را تداوم ببخشد.

به مناسبت اجرایی شدن این طرح در روزهای پایانی سال 1395 با لیلا درویشی، مسئول بهداشت صنعتی پالایشگاه دوم مجتمع گازی پارس جنوبی گفت و گویی انجام داده ایم.

عکس دوم خون گیری
مهم ترین هدف از استقرار سازمان انتقال خون در مجتمع گاز پارس جنوبی چیست؟
با هدف نیاز هموطنان به فرآورده های خونی و مشارکت کارکنان پرتلاش مجتمع در این امر خداپسندانه و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون در بزرگ ترین مجتمع گازی کشور این مهم محقق شده است.

تاکنون طی چند مرحله این کار انجام شده است؟
خوشبختانه در پالایشگاه های مجتمع چهار نوبت و به خصوص در پالایشگاه دوم سه نوبت اهدای خون با شرکت گسترده کارکنان و متخصصان انجام شده است.

نحوه مشارکت و اطلاع رسانی برای حضور کارکنان چگونه انجام شده است؟
با همکاری واحد روابط عمومی و نصب بنر، هم چنین اطلاع رسانی از طریق سامانه، کارکنان به موقع در جریان این برنامه قرار گرفتند و به صورت خود جوش در این امر خداپسندانه حضور پیدا کنند.

به دلیل شرایط کاری تیم های عملیاتی کارکنان پالایشگاه، آیا تمهیدات لازم برای حضور کارکنانی که نمی توانند محل کار خود را ترک کنند، اتخاذ شده است ؟
بله، با هماهنگی های انجام شده با واحدهای عملیاتی و برنامه ریزی های دقیق امکان حضور در نوبت های مختلف برای تمامی کارکنان فراهم شده است.

سازمان انتقال خون چه مدت زمان در پالایشگاه دوم مستقر است؟
سازمان انتقال خون با اکیپ سیار و مجهز در روزهای دوشنبه و سه شنبه به صورت تمام وقت آماده خون گیری از کارکنان است.

علاوه بر اهدای خون، آیا اقدامات دیگری نیز انجام می شود ؟
بله، انجام سایر آزمایش ها نیز توسط تیم مستقر انجام می شود .

و سخن پایانی؟
در تمام مراحل اهدای خون تاکنون بیش از چهارصد نفر از کارکنان در این امر برنامه شرکت کرده اند. امیدواریم با همکاری و برنامه ریزی مدیران پالایشگاه ها، به ویژه پالایشگاه دوم این فرهنگ بیش از پیش در مجتمع نهادینه شود. در پایان لازم می دانم این را بگویم که اهدای خون علاوه بر نجات جان انسان های دیگر سبب پویایی سیستم خون رسانی و افزایش سطح سلامتی کارکنان و سرمایه نیروی انسانی مجتمع می شود.
عکس سوم خون گیری

مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۴۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید