جزییات خبر

همسو با حفاظت و صیانت از محیط زیست

رهاسازی یک قطعه بوتیمارکوچک توسط پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در دامان طبیعت

رهاسازی یک قطعه بوتیمارکوچک توسط پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در دامان طبیعت
(یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۰۳

یک قطعه بوتیمار کوچک در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی، به منظور رهاسازی در طبیعت، به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه تحویل و توسط کارشناسان محیط طبیعی به دامان طبیعت در پارک ملی دریایی نایبند بازگردانده شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مهدی شاهسونی، سرپرست HSE پالایشگاه اول مجتمع با بیان اینکه بوتیمار کوچک پرنده ای مهاجر و از راسته لک لک سانان و از تیره حواصیل است،اظهار داشت:این گونه در ایران از وضعیت حفاظتی حمایت شده برخوردار است.

به گفته ی وی؛ اندازه آن درحدود 35سانتی‌مترو از حواصیل‌های کوچک دیگر به وسیله جثه خیلی کوچک‌، تارک و سطح پشتی تیره، پوشپرهای بالی و سطح شکمی سفید مایل به نخودی متمایز می شود. تارک و سطح پشتی پرنده نر سیاه مایل به سبز است.

وی افزود: پرنده ماده در سطح پشتی رگه‌رگه قهوه‌ای پررنگ و در سطح شکمی نخودی و رگه‌رگه است؛ رنگ نخودی تیره پوشپرهای بالش کمتر جلوه می کند و منقار هر دو جنس زرد رنگ است.

این مقام مسئول عنوان داشت::پرنده نابالغ بطور کلی قهوه‌ای و رگه‌رگه می باشد. پرواز بوتیمار کوچک معمولا در ارتفاع خیلی کم و توام با بال‌زدن‌های سریع است. بطور عمده در نور کم غروب و یا صبح خیلی زود، فعال است و در طول روز خود را از انظار مخفی می کند و زیستگاه آن سواحل پر گیاه رودخانه‌ها، مانداب‌ها، آبگیرها، باتلاق‌های پر درخت و نیزارها بوده و نزدیک آب آشیانه می‌سازد و از ماهی‌ها، حشرات و دوزیستان تغذیه می کند.

شاهسونی،ضمن تشکر از کارکنان واحدهای کلینیک و دیسپچینگ و ذکر این نکته که حفاظت از پرندگان و جانوران در راستای حفظ تنوع زیستی یک وظیفه عمومی می باشد؛از کارکنان طبیعت دوست پالایشگاه خواست در صورت مشاهده هرگونه پرنده یا جانور زخمی، به دام افتاده یا گرفتار شده، در سریع ترین زمان ممکن به محیط زیست پالایشگاه اول اطلاع دهند.

وی در پایان از حمایت های مدیریت پالایشگاه اول به دلیل همکاری در حفاظت و صیانت از محیط زیست تقدیر و تشکر کرد.

1


مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید