جزییات خبر

نصب فیلترهای سینوسی واحد ارسال گاز (C8) در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی

نصب فیلترهای سینوسی واحد ارسال گاز (C8) در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷) ۱۰:۵۳

متخصصان و کارکنان پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی، فلیترهای سینوسی واحد ارسال گاز را با موفقیت نصب نمودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، عباس باغبانی، رئیس تعمیرات برق پالایشگاه چهارم در این باره گفت: قسمت (SFC) پکیج های واحد ارسال گاز حاوی انواع ادوات الکترونیک قدرت از قبیل تریستور، IGBT، دیود و ... می باشد که کارکرد عادی این ادوات باعث ایجاد اعوجاج در شکل موج سینوسی منبع تغذیه به تجهیز می شود که به آن هارمونیک گفته می شود.

باغبانی در ادامه افزود: وجود هارمونیک ها در سیستم به مرور زمان باعث تضعیف و پیری خاصیت عایقی کابل ها و در نهایت خرابی آن ها می شود.

به گفته ی وی، در سیستم قدرت جهت حذف هارمونیک ها از فیلتر سینوسی استفاده می گردد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان داشت: نصب این فیلترها جز برنامه های اصلی اهداف واحد تعمیرات برق پالایشگاه چهارم بوده و تاکنون برای 4 پکیج از 10 پکیج واحد ارسال گاز نصب شده است و مابقی پکیج ها در صورت موافقت واحد بهره برداری و در اختیار داشتن دیگر پکیج ها انجام خواهد گرفت.

باغبانی خاطرنشان کرد: در گذشته و از ابتدای راه اندازی واحد ارسال گاز، درایوهای این واحد فاقد فیلترهای سینوسی بودند که این امر به مرور زمان باعث شد کابل های ارتباطی بین درایو و تجهیز (الکتروموتور) آسیب ببیند. بنابر این برای آن دسته از تجهیزاتی که جهت راه اندازی آنها از درایو استفاده شده است، مجددا کابل کشی جدید صورت گرفت و جهت جلوگیری از آسیب مجدد آنها، اداره تعمیرات اقدام به خرید فیلتر سینوسی و نصب بر روی درایوها نمود.

وی گفت: فیلتر سینوسی با حذف محدوده ای از هامونیک ها، شکل موج خروجی از درایو را به شکل موج سینوسی نزدیک می کند و باعث می شود آسیب کمتری هم به کابل و هم به تجهیز وارد شود.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷) ۱۰:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید