جزییات خبر

رئیس تعمیرات پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی:

پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی پیشرو در حمایت از کالای ایرانی

پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی پیشرو در حمایت از کالای ایرانی
(یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷) ۱۴:۱۳

رئیس تعمیرات پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پالایشگاه ششم مجتمع همسو با حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی، استفاده از کالاها و تجهیزات ساخت داخل را در اولویت اصلی قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ مهندس باغبان رئیس تعمیرات پالایشگاه ششم گفت: رهبر معظم انقلاب بر اساس سنت حسنه سال‌های اخیر در پیام نوروزی خود، شعار سال را مطرح می‌نمایند و این شعار، چکیده رهنمودهای معظم‌له پیرامون اقتصاد مقاومتی، بلا اثر نمودن تهدیدها و تحریم‌ها، گره‌گشایی از مشکلات و تقویت اقتصاد کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن این شعار باید مورد توجه و اقدام مسئولین و مردم قرار گیرد گفت: از راه‌های تقویت اقتصاد و تحکیم اقتدار ملی، ایجاد رونق در تولید ملی و خودکفایی در این زمینه است.

رئیس تعمیرات پالایشگاه ششم افزود: لازمه ایجاد اقتدار در حوزه اقتصادی، تکیه بر توان داخلی و حمایت از خدمات و کالاهای تولید کننده داخلی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخش قابل توجی از تجهیزات مورد نیاز در زمینه نگهداشت، نوسازی و تعمیر تأسیسات پالایشگاه ششم از طریق شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی صورت می‌گیرد تصریح کرد: برای اولین بار در کشور با مدیریت کارگروه فن‌بازار شرکت ملی گاز ایران، ساخت آنالایزر اکسیژن با همکاری مشترک تولیدکنندگان داخلی ومهندسین ابزار‌دقیق پالایشگاه ششم در حال انجام می‌باشد.

باغبان با اشاره به اینکه حمایت جدی از کالاها و تولیدات داخلی در دستور کار مدیریت و مسئولان پالایشگاه قرار دارد افزود: حمایت مدیریت و خدمات کالای پالایشگاه جهت تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز از طریق تولیدکنندگان داخلی، گویای عزم جدی کارکنان و متخصصان مجتمع جهت عملیاتی نمودن شعار حمایت از کالای ایرانی است.

وی همچنین با بیان اینکه حفظ استقلال و از بین بردن وابستگی به بیگانگان، وظیفه دینی مردم و مسئولین می‌باشد اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی، پس از تحویل فازهای 15و16 به علت عدم تأمین قطعات دوسالانه این پالایشگاه، بیش از 60 درصد امور تعمیراتی که نیاز به قطعات یدکی داشته‌اند از طریق واحد تعمیرات پالایشگاه و با همکاری تولیدکنندگان داخلی برنامه‌ریزی، ساخت و تأمین گردیده است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به بومی‌سازی سنسورهای اطفاء حریق اذعان کرد: پروژه‌های مهمی با همکاری تولیدکننده داخلی در دست اقدام است که در این رابطه می‌توان از انجام پروژه اِعمال پوشش‌های نانو جهت افزایش حرارت در مبدل‌های حرارتی نام برد که این فناوری، کاهش چشمگیر مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است به‌منظور بومی سازی سنسورهای نشت‌یاب گاز و شعله با فناوری IRGD،اقدامات موثری از طریق شرکت‌های داخلی صورت گرفته است، همچنین پس از اخذ گواهینامه‌های، تعداد 101 عدد از سنسورهای Flame Detector عملیاتی خواهند شد.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷) ۱۴:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید