جزییات خبر

با گذشت صد روز و پیشرفت 20 درصدی؛

انجام پروژه ملی پایلوت استقرار نظام مدیریت دارایی های فیزیکی صنعت نفت در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی

انجام پروژه ملی پایلوت استقرار نظام مدیریت دارایی های فیزیکی صنعت نفت در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶) ۱۴:۵۸

پروژۀ ملی پایلوت استقرار نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی در مدت 100 روز با 20 درصد پیشرفت در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ مهدی علیپور، رئیس تعمیرات پالایشگاه چهارم در این باره گفت: پروژۀ ملی پایلوت استقرار نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت که بزرگ‌ترین پروژه در این حوزه در سطح کشور است، از شهریور 1396 در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی آغاز شده است و اکنون ، پس از گذشت 100 روز به پیشرفتی 20 درصدی دست یافته است.

وی در ادامه عنوان داشت: این پروژه با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت‌های مطرح کشور از جمله شرکت بین‌المللی PAMCo و شرکت النا در حال اجراست و واحد پژوهش و آموزش و تمامی واحدهای مرتبط با مدیریت دارایی‌های فیزیکی ستاد و پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز مشارکتی بی‌نظیر در اجرای مؤثر این پروژه ملّی دارند.

علیپور عضو شورای راهبری عنوان نمود: این نظام‌نامه پس از بررسی‌های فراوان و بر اساس «مدل آپتایم» در سال 1393 به تصویب وزیر نفت رسید.

وی افزود: پس از انجام پروژه‌های کوچک و متعدد در شرکت‌های مختلف نفت و گاز، سرانجام اجرای پروژۀ ملی پایلوت وزارت نفت در شهریور 1396 با پیگیری فراوان مجتمع و موافقت مقامات ذیربط شرکت ملی گاز و وزارت نفت در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی آغاز شد.

رئیس تیم اجرایی پروژه مذکور همچنین بیان نمود: برای اجرای هرچه موفق‌تر این پروژه، مجری مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات مدیریت دارایی‌های فیزیکی از بهترین شرکت‌های بین‌المللی ارائۀ راهنمایی را بر عهده دارد و الگوبرداری از این اطلاعات و اجرای آن‌ها در پالایشگاه، سرعت پیشرفت این پروژه را دوچندان نموده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شورای راهبری متشکل از نمایندگان ستاد شرکت ملی گاز و ستاد مجتمع و پالایشگاه چهارم روند پیشرفت پروژه و مدیریت هر چه بهتر کیفیت آن را با تشکیل جلسات مستمر بر عهده دارند بعلاوه تیم اجرایی و کارگروههای تخصصی پروژه های بهبود نیز با هماهنگی با شورا و واحدهای درگیر نظیر پژوهش ، آموزش و مطابق با خط مشهای تدوین شده مشاور MC پروژه را به پیش می برند .

علیپور در ادامه یادآور شد: همزمان، دوره‌های آموزشی برای تربیت تسهیلگران و مجریان خبره در پالایشگاه چهارم در حال برگزاری است تا در آینده‌ای نزدیک، سایر پروژه‌های مدیریت دارایی‌های فیزیکی نیز با تسهیلگری کارکنان این مجتمع اجرایی شوند.

رئیس تعمیرات پالایشگاه چهارم با اشاره به مهمترین اقدامات انجام‌شده در طی این 100 روز عنوان داشت: ارزیابی وضعیت مدیریت دارایی‌های فیزیکی در پالایشگاه چهارم؛ تدوین روش‌های اجرایی؛ تدوین سیاست‌های کلی مدیریت دارایی‌های فیزیکی؛ اجرای پروژۀ RCM؛ اجرای پروژه LCC؛ برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی. از مهمترین دستاوردهای این پروژه تا کنون بوده است.

وی در پایان گفت: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است که پس از اجرای پروژۀ ملی مدیریت دارایی‌های فیزیکی در پالایشگاه چهارم، برنامه‌ای تدوین شود تا سایر شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی گاز امکان الگو برداری را داشته باشند.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶) ۱۴:۵۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید