جزییات خبر

گامی در مسیر خوداتکایی مجتمع گاز پارس جنوبی؛

عملیات ساخت دستگاه چک اوتی قطعات در پالایشگاه اول با موفقیت پایان یافت

عملیات ساخت دستگاه چک اوتی قطعات در پالایشگاه اول با موفقیت پایان یافت
(دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۵۱

با تلاش و همت متخصصان و کارکنان کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی عملیات ساخت دستگاه چک اوتی قطعات در پالایشگاه اول با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، عباس صیادی، رئیس کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با بهره گیری از توانایی متخصصان و کارکنان متعهد در کارگاه مرکزی ساخت دستگاه چک اوتی با برنامه‌ریزی دقیق، پس از مراحل طراحی و ساخت با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

صیادی در ادامه عنوان داشت: اهمیت دستگاه چک اوتی ( خمیدگی ) زمانی مشخص می گردد که بدانیم اوتی مجاز در بسیاری از شفت ها و قطعات ، حداکثر 0.03 تا 0.05mm می باشد و جهت اندازه گیری این اندازه خصوصا در طول های بلند و وزن های زیاد دقت دستگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

این مقام مسئول گفت: دستگاه چک اوتی( خمیدگی) ساخته شده در کارگاه تعمیرات پمپ و کمپرسور کارگاه مرکزی مجتمع بنا به نیاز واحد به صورت اولیه ساخته شد و پس از آن به دلیل مشاهده ضعف‌هایی در عملکرد اولیه ، این دستگاه مجدد مورد بررسی دقیق واحد مهندسی قرار گرفت و پس از رفع موارد فنی، اکنون با توان بسیار بالا در انجام عملیات‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات‌های انجام شده به وسیله‌ی این دستگاه اظهار کرد: این دستگاه با صرفه‌جویی در مدت زمان انجام عملیات‌های از قبیل چک کردن اوتی انواع پمپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صیادی گفت: این دستگاه شامل یک عدد چهارچوب دارای دو ریل در طول بوده که دو عدد پایه متحرک بر روی این دو ریل حرکت می کنند و این قابلیت باعث شده است امکان استفاده ساده از دستگاه برای قطعات با طول ها از 10 سانتی متر تا 4 متر را فراهم نماید.

وی بر همین اساس عنوان داشت: هر پایه دارای دو عدد چرخ فلزی می باشد که قطعات دوار مانند شفت به راحتی بر روی آن ها می غلطند و مجموعه نگهدارنده این چرخها با داشتن خط‌کش و ریل امکان تنظیم ارتفاع بنا به نیاز را دارند.

رئیس کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه این دستگاه از ابتدای مراحل طراحی تا ساخت با همت و تلاش متخصصان توانمند کارگاه مرکزی محقق شده است گفت: اگر چه دستگاه‌های زیادی در جهان در این زمینه ساخته شده ولی دستگاه‌های ساخته شده قبلی دارای هیچ‌گونه مهندسی معکوسی نبوده و این مهم در کارگاه مرکزی با دقت مورد مطالعه و به انجام رسیده است.

صیادی در پایان ضمن تشکر از تمامی متخصصان و کارکنان کارگاه مرکزی، واحد های تراشکاری ، جوشکاری و دفتر فنی کارگاه مرکزی گفت: امیدواریم با تلاش متخصصان واحد فنی کارگاه مرکزی نقشه ساخت این دستگاه در اختیار تمامی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در جهت استفاده از این دستگاه قرار بگیرد.



مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۵۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید