جزییات خبر

از ابتدای سال تا کنون؛

تولید بیش از 114 میلیون بشکه میعانات گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی

تولید بیش از 114 میلیون بشکه میعانات گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۰۸

در هفت ماه ابتدای سال جاری بیش از 114 میلیون بشکه میعانات گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ عبدالرحمن صالحی؛ جانشین رییس دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در هفت ماهه ابتدایی سال جاری، مجتمع گاز پارس جنوبی حدود 75 هزار میلیون متر مکعب گاز شیرین تولید کرده است.


صالحی با بیان اینکه این افزایش تولید با توجه به توسعه فازهای جدید و افزایش کیفیت تولید در پالایشگاه‌های مجتمع اتفاق افتاده است، گفت: در این مدت نزدیک به 94 هزار میلیون متر مکعب گاز از مخزن پارس جنوبی برداشت شده است.


وی این افزایش برداشت را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کشور عنوان کرد و گفت: با سرعت گرفتن پروژه‌ها در سال‌های اخیر شاهد افزایش سهم ایران از مخزن پارس جنوبی بودیم که به‌زودی با تکمیل فازها این میزان نیز رشد چشمگیری خواهد داشت.


وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که سهم پتروشیمی‌های منطقه از گاز تولیدی پارس جنوبی چه میزان بوده است، گفت: یکی از مشتریان، مجتمع‌های پتروشیمی‌ منطقه هستند و از ابتدای سال تا پایان مهر ماه مجتمع یک‌هزار و 421 متر مکعب گاز به پتروشیمی‌ها تحویل داده است.


جانشین رئیس دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی در خصوص حجم سایر تولیدات مجتمع گفت: در این مدت فازهای پارس جنوبی موفق به تولید یک میلیون و 336 هزار و 358 تن LPG (پروپان و بوتان) نیز شده‌اند.


صالحی میزان میعانات گازی تولید شده مجتمع در هفت ماهه ابتدای سال جاری را 114 میلیون و 80 هزار بشکه عنوان کرد و افزود: در سال جاری پارس جنوبی در تولید عمده محصولات خود رشد چشمگیری را شاهد خواهد بود.


وی در مورد گاز اتان ارسالی به پتروشیمی‌های منطقه اظهار داشت: در این مدت بیش از یک میلیون و 303 هزار تن اتان تحویل پتروشیمی‌های جم، کاویان و مروارید شده است.

وی اتان را یکی از مهم‌ترین محصولات مجتمع دانست و گفت: ارسال این محصول به پتروشیمی‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه با توجه به تولید محصولات ارزشمند باعث رشد و شکوفایی صنایع مختلف در تمام کشور می‌شود.


صالحی در نهایت نیز میزان گوگرد تولیدی مجتمع را از ابتدای سال تا پایان مهر حدود 290 هزار تن عنوان کرد


مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید