جزییات خبر

شروع عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی برای اولین‌بار؛

برنامه‌ریزی برای انجام بیش از هزار و 850 مورد فعالیت تعمیرات اساسی

برنامه‌ریزی برای انجام بیش از هزار و 850 مورد فعالیت تعمیرات اساسی
(شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۰۳

تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی، بر اساس رویکرد جدید پروژه- محور با بکارگیری توانمندی و استفاده از خدمات تخصصی پیمانکاران داخلی در راستای فرآیند برون‌سپاری مطابق برنامه آغاز و در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛حسن اسعدی در این باره گفت: بازه زمانی انجام فعالیت‌های تعمیرات اساسی مطابق برنامه مصوب، از سوم مهرماه با توقف فاز 17 آغاز و توقف کامل پالایشگاه از 17 مهرماه به مدت 6 روز و در نهایت 30 ام مهرماه بعد از انجام فعالیت‌های تعمیراتی فازهای 18 خاتمه خواهد یافت.


سرپرست مدیریت پالایشگاه هفتم پارس جنوبی افزود: براساس توافقات در سطح کلان وزارت نفت همچنین توافق مدیران عامل دو شرکت SPGC و POGC با رویکرد تحویل و تحول بخشی واحدهای عملیاتی، از ابتدای مردادماه مدیریت و مسئولیت تولید و راهبری عملیات پالایشگاه هفتم به مجتمع واگذار شده است و در یک بازه گذار با رفع نواقص و پانچ‌های اصلی توسط پیمانکاران طرح، فرآیند تحویل و تحول پالایشگاه نهایی خواهد شد.


به گفته وی؛ تعمیرات اساسی جاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و برای حفظ تولید پایدار و ایمن در زمستان پیش‌رو، برنامه‌ریزی برای انجام بیش از هزار و 850 مورد فعالیت تعمیرات اساسی در چارچوب چهار هدف اصلی در دستور کار است.
گفتنی است، در این بازه رفع نواقص و پانچ‌های پروژه توسط سازندگان و دو پیمانکار اصلی طرح انجام می‌شود.


وی افزود: عمده فعالیت‌ها در بخش ابزار دقیق و سیستم کنترل، با انجام دانلود لاجیک سیستم‌های F&G , ESD , DCS و پکیج‌ها است.


اسعدی گفت: در بخش برق، تکمیل سیستم PDCS، تست لاجیک ژنراتورهای دیزل اضطراری، نصب برق گیرها و رله‌های ارت فالت سوییچ‌گیری LV,MV (ولتاژ پایین و ولتاژ متوسط)، تنظیمات سیستم‌های حفاظتی پست GIS و رفع مشکل Barring Block کمپرسورهای صادرات از اهم فعالیت‌ها است.


به گفته وی؛ رفع تنگناها و چالش‌های عملیاتی با تعویض غربال‌های مولکولی واحدهای نم‌زدایی سه ردیف گازی (9 بستر) ، اصلاح صافی‌های ورودی و خروجی کلد باکس، انجام اقدامات اصلاحی از جمله مسیرهای تزریق متانول به واحدهای استحصال اتان هر چهار ردیف گازی، انجام تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات اصلی دوار و سیستم‌های برق و ابزار دقیق از دیگر مواردی است که در این تعمیرات انجام می‌شود.


بر پایه این گزارش، کنترل هدر رفت منابع یوتیلیتی و محصولات پالایشگاه با رفع نشتی داخلی شیرهای کنترلی مسیر گاز منتهی به شبکه مشعل (14 شیر کنترل اصلی)، رفع نشتی‌های شبکه بخار پالایشگاه و همچنین مهار نشتی شبکه آب بویلرها (BFW) نیز در این بازه صورت می‌گیرد.


با توجه به اتمام پروژه فازهای 17 و 18 موارد بسیاری در این تعمیرات باید انجام شود تا پالایشگاه در زمستان با توان کامل تولید خود را انجام دهد در همین راستا انجام بازرسی داخلی تجهیزات تحت فشار با اولویت فاز 17 بر مبنای RBI، تعویض کوپن‌های خوردگی، اعمال پوشش‌ها با ممانعت از خوردگی تجهیزات بر اساس سوابق و تجارب دیگر فازهای مجتمع از جمله تفکیک کننده DSO و PRE FLASH DRUM در واحد تثبیت میعانات گازی و کالیبراسیون شیرهای اطمینان حیاتی از جمله فعالیت‌های عمده اداره بازرسی فنی است.


گفتنی است؛ برای تحقق این اهداف از توانمندی تیم تعمیرات اساسی و نوسازی، کارگاه مرکزی و مشارکت پالایشگاه‌های مجتمع به‌عنوان یک مزیت رقابتی مجتمع گاز پارس جنوبی و همچنین پیمانکار اجرای O&M پالایشگاه هفتم و برون سپاری شش نوع خدمات تخصصی با رویکرد برون‌سپاری استفاده شده است.

سوم


مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید