جزییات خبر

رئیس بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

یک میلیارد دلار صرفه‌جویی با کاهش زمان تعمیرات اساسی

یک میلیارد دلار صرفه‌جویی با کاهش زمان تعمیرات اساسی
(دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶) ۱۳:۰۴

با کاهش دوره تعمیرات و توقف پالایشگاه‌ها در سالیان اخیر بیش از یک میلیارد دلار از محل تولید صرفه‌جویی شده که حدود 40 درصد از این صرفه‌جویی دستاورد امور بازرسی فنی مجتمع گاز است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سید مهدی شفیعی مطهر، رئیس بازرسی فنی مجتمع با اعلام این مطلب گفت: هدف اصلی این امور تولید پایدار و ایمن با حفظ سلامت تجهیزات و کاهش زمان تعمیرات اساسی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازرسی‌ بر روی تجهیزات با تکنولوژی روز صورت می‌گیرد، گفت: شاخص استراتژیک اثربخشی بازرسی فنی در سال جاری به 99 درصد ارتقا پیدا کرده است.

شفیعی افزود: با شناسایی مکانیزم‌های تخریب مهم هزینه‌های تعمیراتی نیز بهینه شده است.

وی افزایش طول عمر تجهیزات با پیشنهاد و راهکار توسط بازرسی فنی را از دیگر وظایف این امور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نگرانی خاصی در مورد تجهیزات مجتمع نداریم.

شفیعی در ادامه گفت: هم‌اکنون بیش از 12 هزار شیر اطمینان، بیش از هزار و 500 مبدل حرارتی و بیش از 2 هزار و 500 مخزن تحت فشار تحت پوشش بازرسی فنی است.

وی افزود: بیش از 500 برج تحت فشار، قریب به 60 تانک ذخیره و بیش از 40 دیگ بخار نیز از دیگر تجهیزات مکانیکی است که بازرسی فنی تحت نظر دارد.

به گفته وی در کنار همه این بازرسی تجهیزات موضوع مدیریت دارایی‌هاو خوردگی و تجهیزات برق و ابزار دقیق نیز زیر نظر این امور انجام می‌شود.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶) ۱۳:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید