جزییات خبر

در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی در مجتمع گاز پارس جنوبی؛

تفاهم‌نامه بزرگترین پالایشگاه گاز کشور با بزرگترین مجتمع فنی ‌وحرفه‌ای کشور منعقد شد

تفاهم‌نامه بزرگترین پالایشگاه گاز کشور با بزرگترین مجتمع فنی ‌وحرفه‌ای کشور منعقد شد
(دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶) ۱۳:۵۱

اهمیت توجه به ذی‌نفعان و مسئولیت اجتماعی صنایع موضوعی است که معمولاً صنایع از آن غافل شده‌اند. اما مجتمع گاز پارس جنوبی در برنامه‌های متعدد این مسأله را دنبال می‌کند و پالایشگاه نهم پارس جنوبی گام خوبی برای توانمندسازی مردم منطقه برداشته و با انعقاد قرارداد با سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت مثبتی را آغاز کرده است.

به گزارش روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، در همین راستا محمد مهدی هاشمی؛ سرپرست مدیریت فاز 12 پارس جنوبی با بیان اینکه توانمندسازی نیروهای پالایشگاه‌ها و سایر ذی‌نفعان از جمله مردم بومی یکی از مهم‌ترین اهداف مجتمع پارس جنوبی است، گفت: در همین راستا قراردادی با سازمان‌ فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر منعقد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های جاری وزارت نفت برون‌سپاری فعالیت‌هاست، با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب بخشی از وظیفه ما که توسعه نیروی انسانی است، در مراکز دیگر اتفاق خواهد افتاد.

محمد مهدی هاشمی اظهار داشت: این موضوع در فاز 12 اهمیت فراوانی دارد، چرا که این پالایشگاه به روشی جدیدی و با حضور پیمانکار در حال بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در این دوره‌ها عملیاتی است و تنها مهارت‌آموزی ملاک نخواهد بود، گفت: از حوزه‌هایی که باید به‌صورت جدی برای یادگیری آن تلاش شود، حوزه بهره‌برداری است که پیش از این کمتر در این بخش ورود شده، به‌خصوص که در پالایشگاه نهم این بخش برون‌سپاری شده است و نیازمند توجه بیشتر و توانمندسازی نیروهاست.

سرپرست فاز 12 پارس جنوبی افزود: در وزارت نفت، آموزش امری نهادینه شده بوده و الگوهایی از قبل ایجاد شده است. ما نیز دوره‌هایی را متناسب با نیازهای سازمانی و عملیاتی تعریف می‌کنیم.

وی اظهار داشت: این کار باعث افزایش توان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از یک سو و از طرفی دیگر نیروهای شاغل در فاز 12 و نیروهای بومی منطقه خواهد شد، که بعدها در پالایشگاه مشغول کار می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه آموزش‌ نیاز صنعت است، گفت: این دوره‌‌ها در آینده می‌تواند در کل کشور گسترده شود و نیروهای با تخصص های بالا جذب صنعت شوند.

وی افزود: از طرفی پالایشگاه به‌صورت زنده به‌عنوان یک نمونه واقعی در اختیار کارآموزان است که می‌تواند کمک فراوانی به آموزش در محیط عملیاتی کند.

هاشمی گفت: متخصصان پالایشگاه این آمادگی را دارند که در سطح توانمندسازی اساتید نیز اطلاعاتی را در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار دهند تا توانمندی و اطلاعات آن‌ها نیز نسبت به پالایشگاه افزوده شود.

وی با بیان اینکه جلسات تخصصی بین واحد آموزش پالایشگاه و سازمان در حال برگزاری است،گفت: واحدهای عملیاتی مختلف شامل بهره‌برداری و تعمیرات و HSE و ... در حال تهیه اطلاعات برای آموزش و یادگیری یک مهارت عملیاتی هستند.

هاشمی در پایان با اشاره به افزایش رضایت‌مندی مردم منطقه با اجرای این دوره‌ها افزود: با توجه به اهمیتی که امروز جامعه ذی‌نفع برای مجتمع گاز پارس جنوبی دارد، مسئولیت این آموزش‌ها را برعهده گرفتیم.

وی افزود: در سالیان اخیر مسئولیت‌های اجتماعی در وزارت نفت بسیار دارای اهمیت بوده و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در این راستا گام‌های مهمی برداشته است که همکاری و برگزاری این دورها برای توانمندی مردم منطقه و به‌کارگیری این افراد در فازهای جدید از جمله این موارد است.



(دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶) ۱۳:۵۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید