جزییات خبر

به میزبانی حراست مجتمع گاز پارس جنوبی ؛

همایش امنیت سایبری در زیر ساخت‌های صنعتی در بزرگترین مجتمع گازی کشور برگزار گردید

همایش امنیت سایبری در زیر ساخت‌های صنعتی در بزرگترین مجتمع گازی کشور برگزار گردید
(شنبه ۱۴ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۴۵

همایش امنیت سایبری زیر ساخت های صنعتی به پیشنهاد حراست سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به میزبانی حراست مجتمع گاز پارس جنوبی با حضور مسئولین، مدیران و کارشناسان شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت مستقر در منطقه پارس جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، در ابتدای این نشست، احمد سملی، رئیس حراست مجتمع ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در این همایش و با تاکید بر شناخت ابعاد مختلف امنیت سایبر و شناسایی نقاط قابل بهبود و آسیب پذیر، گفت: بدون تردید همه سازمان ها به اهمیت نقش این فضا در تمامی حوزه ها پی برده و با همگرایی و هم افزایی تمامی مجموعه های ذیربط است که می توان در تامین امنیت این بخش جهت حفاظت از دستاوردها و پیشگیری از رخنه بیگانگان در ساختارهای صنعتی و انرژی کشور گام های اساسی برداشت.

در ادامه‌ی این همایش، آقای شیر افکن معاون افتای نهاد ریاست جمهوری با بیان مطالبی در این راستا گفت: مرکز افتا یک نهاد حاکمیتی می‌‌باشد که زمینه را برای تمرکز پایدار امنیت فضای سایبر کشور فراهم نموده است.

وی در ادامه افزود: استفاده از فن‌آوری‌های روز دنیا در صنعت انرژی لازم و ضروری است و نمی‌توان از آن صرف نظر نمود اما باید رعایت امنیت در این حوزه در راستای منافع ملی و به موازات توسعه پایدار مد نظر قرار گیرد.

شیرافکن ادامه داد: امروزه موضوع امنیت در استفاده از فن‌آوری های نوین یک موضوع پیوستی نیست بلکه موضوعی ممزوج است که بصورت زیر ساختی و فرآیندی در شروع بهره‌برداری از این ساختارها باید مورد اجرا واقع گردد.
وی با تاکید بر اینکه مطالبه امنیت فضای سایبر در زیر ساخت‌های صنعتی می‌باید از طرف مسئولین و کارشناسان مرتبط با این حوزه صورت پذیرد، افزود: موضوع امنیت سایبر نباید تنها دغدغه یک بخش باشد بلکه با مفاهمه مشترک و اعتماد بین بخش‌های مختلف، دغدغه همه افراد و بخش‌ها باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: به نحوی که امروز سرمایه‌گذاری کردن در امنیت این زیر ساخت ها عین افزایش بهره وری و تولید پایدار انرژی در کشور است و کوچکترین عدم توجه و هوشیاری، پایداری فرآیندها و توسعه‌کاری و تدام آن را با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد.

در پایان این همایش مطالبی در زمینه تاریخچه حملات سایبری در زیر ساخت های صنعتی، پیشگیری و انواع دفاع در برابر حملات سایبری، سیاستگذاری های مرکز افتای ریاست جمهوری و چالش های پیش رو توسط آقای دکتر بهنیا مدرس مرکز افتا ارایه گردید.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۱۴ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۴۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید