جزییات خبر

با انجام بیش از دو هزار و 200 دستور کار؛

کارنامه درخشان واحد مکانیک پالایشگاه سوم پارس جنوبی در عملیات تعمیرات اساسی

کارنامه درخشان واحد مکانیک پالایشگاه سوم پارس جنوبی در عملیات تعمیرات اساسی
(سه شنبه ۱۰ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۵:۳۹

واحد تعمیرات مکانیک پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، با انجام فعالیت‌های موثر و سازنده ، با تکیه بر توان و دانش متخصصان جوان داخلی، عملیات تعمیرات اساسی تیرماه سال جاری پالایشگاه سوم را با موفقیت و بدون حادثه به پایان رساند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، عباس جوانمردی نیا، رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه سوم با اعلام این خبر گفت: واحد تعمیرات مکانیک پالایشگاه سوم درتعمیرات اساسی سال 96 با همکاری تمامی واحدهای پالایشگاهی، مشابه سالهای گذشته توانست با انجام بیش از 2200 دستور کار کارنامه‌ی بسیار درخشانی را به ثبت برساند.

جوانمردی در ادامه عنوان داشت: عملیات موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی در پالایشگاه سوم، با صرف بالغ بر 97 هزار نفر ساعت کار و مجموع 957 نفر نیروی انسانی رسمی و پیمانکاری و با انجام فعالیت‌های شبانه روزی طبق برنامه زمانبندی شده در بازه زمانی 21 روزه به پایان رسید.

وی با اشاره و تأکید بر التزام برنامه‌ى منسجم و منظم جهت انجام تعمیرات اساسی موفق در این پالایشگاه تصریح کرد: پیش بینی متریال، تامین نیروی انسانی، برآورد و تامین ماشین آلات ، تشکیل گروه‌های کاری، بررسی آیتم‌های تعمیرات اساسی و دریافت روش انجام کار از واحد بازرسی فنی در مورد فعالیت‌های جوشکاری، اعمال پوشش، آماده سازی و ساخت اقلام و ابزار مورد نیاز در کارگاه مکانیک از مهمترین موارد برنامه‌‌ریزی شده در بازه زمانی تعمیرات اساسی می‌باشد.

جوانمردی‌نیا در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در این دوره از تعمیرات اساسی اشاره نمود و گفت: انجام بیش از 50 مورد جوشکاری، تعمیرات و بازرسی 12 برج، 44 درام، 21 مبدل، 3 مشعل،7 هیتر، 4 تانک ، از موارد مهم انجام شده می‌باشد.

وی با اشاره به موارد فوق الذکر گفت: تعمیر وتعویض 7بستر فیلتر، باز کردن و نصب و تعمیر 274 عدد انواع ولو، تعمیرات ریبویلر و برج احیای آمین در ترین 1و 2 که بعلت خوردگی شدید علاوه بر جوشکاری پس از سند بلاست اعمال پوشش نیز گردیده است با موفقیت محقق گردید.

رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه سوم بزرگترین مجتمع گازی کشور افزود: نصب داربست در داخل تانک ذخیره سازی گوگرد و تعمیر سقف مخزن، تعمیر و تعویض کویل‌های بخار در واحد108 ،تعویض کالمن Disulfides Separatorدر واحد 113 ، نصب داربست بالغ بر 15500 مترمکعب در اطراف و داخل تجهیزات ،رنگ امیزی تعدادی از تجهیزات که محدویت کار در بازه زمانی نرمال را دارند نیز به انجام رسید.

وی گفت: عملیات سندبلاست و وایربرس و اعمال پوشش از قبیل بلزونا و سرامیوم که حجم پوشش اعمال شده بیش از 350 متر مربع بوده، باز کردن و نصب عایق سرد به طول بیش از 80 متر ،بیش از 600 مورد جابجائی تجهیزات توسط ماشین الات سنگین، تعمیرات پیشگیرانه تعدادی از پمپ ها عملیاتی، فن های هوایی و کمپرسورهای واحد 103 که شامل بررسی سیستم های اب بندی و نشت بند های روغن و گاز ، 64 عدد ولو و Unloader مربوط به خروجی و ورودی مراحل کمپرسور ،تعویض piston radواصلاح رینگهای فشار و روغن مرحله اول کمپرسور از دیگر اقدامات انجام شده در بازه زمانی تعمیرات اساسی بوده است.

جوانمردی نیا عنوان داشت: همکاری با واحدهای مهندسی پالایشگاه و واحد های ستاد مجتمع جهت اتصال خط لوله گاز ترش بین پالایشگاه چهارم وسوم،تعویض و تغییر متریال لاین Regenerator Rebuilder،تعویض لاین30اینچ خروجی به سمت داکت واحد 108 نیز از مهمترین فعالیتهای این دوره واحد تعمیرات مکانیک از تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم می باشد.

رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه سوم در پایان از زحمات تمامی کارکنان پالایشگاه، واحدهای تعمیرات، بهره برداری، ایمنی و اداری که با حسن همکاری و همیاری خود و هم چنین سرپرست مدیریت پالایشگاه و رئیس تعمیرات پالایشگاه سوم که با راهنمایی های خود به این واحد جهت بهبود انجام تعمیرات اساسی عنایت داشته اند تشکر و قدردانی کرد.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۱۰ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۵:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید