جزییات خبر

ضرورت توجه به مسائل پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی

ضرورت توجه به مسائل پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی
(پنج شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱) ۱۷:۳۵

نگاه به مسائل کلیدی و حیاتی پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی به‌خوبی نهادینه شده و ضرورت توجه به این موضوعات در اولویت است.

 

رسانه جدید

                                                                                                           محمدعلی مطیعی،

                                                                  مشاور مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در حوزه پدافند غیر عامل

 
به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمدعلی مطیعی در نشست با مدیرعامل، مدیران ستادی و پالایشگاهی این مجتمع با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل اظهار کرد: با توسعه و ایجاد مرکز و پایگاه منسجم پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی شاهد هیچ‌ تهدیدی نخواهیم بود.


وی با تشریح تهدیدهای عمومی کشور افزود: اولویت دشمن، تهدید سایبری است و مسائل نیروی انسانی در اولویت دوم آنها قرار دارد و اکنون همه باید با افزایش سطح آمادگی همسو با نقشه‌های شوم دشمن گام برداریم.


مشاور مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در حوزه پدافند غیر عامل در ادامه به هوشیاری کامل این مجموعه در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل اشاره و بیان کرد: کارهای بسیار شاخص و مهمی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شده که قابل تقدیر است.


مطیعی راهکارها و سناریوهای مقابله با تهدیدهای مختلف را در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور تشریح و تصریح کرد: سامانه‌های یکپارچه برای مقابله با تهدیدهای ریزپرنده‌ها سامان‌دهی شده است.


وی همچنین با اشاره به تولید پایدار و مستمر گاز در ماه‌های اخیر در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: خوشبختانه با تکیه بر توان، دانش بومی و همت جهادگونه مدیران و کارکنان این مجموعه گازی در فصل زمستان امسال شاهد تولید حداکثری و بیش از ۷۵ درصدی گاز در این مجموعه بودیم و مردم کشورمان در رفاه و آسایش کامل بودند و این موفقیت راهبردی دستاورد بسیار بزرگی برای کشور است.


مشاور مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در حوزه پدافند غیر عامل به تهیه نقشه راه و طرح جامع پدافند غیرعامل در پالایشگاه دوم پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: نقشه راه و طرح پدافند غیرعامل که با همت و تلاش مدیران و کارکنان این مجموعه پالایشگاهی تهیه شده امری شاخص و بسیار بزرگ است و این حرکت باید به‌عنوان الگو در اختیار دیگر پالایشگاه‌های مجتمع قرار گیرد و پیاده‌سازی شود.


مطیعی ادامه داد: در سطح مقابله با تهدیدهای احتمالی دشمن باید آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته باشیم که برای افزایش توان در مقابل حوادث نیز با اجرای تمرین‌ها و رزمایش‌های متعدد در این مجموعه، توجه بسیار خوبی به افزایش سطح آمادگی واحدهای عملیاتی انجام شود و در آینده باید این رزمایش‌ها به‌صورت ویژه تداوم یابد.


وی در پایان گفت: قطعات و تجهیزات راهبردی و اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی باید بازبینی شوند و خوشبختانه این مجتمع بزرگ گازی کشور با برنامه‌ریزی دقیق و منظم و با تکیه بر توان و دانش تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته بخش بسیار زیادی از قطعات و تجهیزات را بومی‌سازی کند.

رسانه جدید
                                                                                علی‌اصغر حق‌بین، مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نفت


مجتمع گاز پارس جنوبی، مجموعه پیشرو در حوزه پدافند غیرعامل


علی‌اصغر حق‌بین، مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نفت هم در این نشست گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ملی کشور، با اقتدار و با استفاده از توان داخل برای تأمین پایدار گاز کشور گام برداشته و اکنون به‌عنوان مجموعه‌ای پیشرو در حوزه پدافند غیرعامل مطرح است.


وی افزود: مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با برنامه‌ریزی دقیق و منظم توانسته است اقدام‌های شایسته و خوبی در حوزه پدافند غیرعامل در سطح پالایشگاه‌های پارس جنوبی پیاده‌سازی کند.


مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نفت تصریح کرد: استقرار خدمات ضروری، تسهیل مدیریت بحران و تاب‌آوری در مجتمع گاز پارس جنوبی به‌خوبی در حال انجام است و امید داریم این اقدام‌ها با شتاب بیشتری همراه باشد.


حق‌بین همچنین به انجام تمرینات و افزایش سطح آمادگی نیروهای عملیاتی در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره و اظهار کرد: تمرینات و رزمایش‌های بسیار خوبی با هماهنگی حراست شرکت ملی گاز ایران در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی پیاده‌سازی شده و این تمرینات به‌موقع و مستمر سطح آمادگی واحدهای عملیاتی را افزایش داده است که نقش بسیار مؤثری در تولید پایدار گاز و محصولات جانبی خواهد داشت.


وی ادامه داد: تهیه شناسنامه تجهیزات حیاتی در پالایشگاه دوم پارس جنوبی ( فازهای ۲و ۳)، از اقدام‌های بسیار موفق پدافند غیرعامل است و به‌منظور کاهش اثر تحریم‌ها بر تأسیسات حیاتی بسیار مؤثر خواهد بود.


مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نفت یادآور شد: تشکیل کارگروه‌های مختلف در بدنه‌ حراست مجتمع گاز پارس جنوبی با هماهنگی و همکاری مستقیم حراست شرکت ملی گاز ایران، نقطه‌ عطفی در پیشبرد اهداف مهم پدافند غیرعامل است و این مهم نشانه عزم راسخ همه واحدها در این حوزه مهم ‌است.


حق‌بین همچنین به تولید مستمر و پایدار گاز مجتمع گاز پارس جنوبی در روزهای سرد امسال اشاره کرد و گفت: انجام عملیات تعمیرات اساسی منظم و کارآمد با تکیه بر توان کارکنان و متخصصان داخل در این مجموعه بزرگ یکی از مصداق‌های مهم پدافند غیرعامل است و در زمان نیاز هموطنان به گاز هیچ‌گونه خللی در تأمین این انرژی مهم حاصل نشد و این دستاورد مهم، از مسائل کلیدی در پدافند غیرعامل است.


وی در پایان تشکیل کلاس‌های آموزشی برای افزایش سطح یادگیری کارکنان را از سیاست‌ و برنامه‌های مهم وزارت نفت دانست و تصریح کرد: برنامه‌ها باید هدفمند باشد و موارد آسیب‌پذیر به‌طور کامل شناسایی شوند تا بتوانیم با آموزش‌های جامع و دقیق برای رفع موارد گام اساسی برداریم.


رسانه جدید
                                                                         
احمد زمانی، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران


سربلندی مجتمع گاز پارس جنوبی در فرآورش حداکثری گاز در روزهای سرد سال 1401

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد، پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر دانش و نوآوری کارکنان پرتلاش توانسته در فصل زمستان بیشتر از سقف تعهد تولیدی، اقدام به فرآورش و تحویل گاز نماید.

احمد زمانی در این باره گفت: یکی از اقدام‌های مؤثر در این زمینه، انجام تعمیرات مناسب، تامین قطعات و تجهیزات راهبردی تاسیسات پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در ماه‌های نخست سال جاری می‌باشد.

زمانی در ادامه به حمایت‌‌های همه جانبه وزیر محترم نفت و معاون وزیر در امور گاز اشاره نمود و تصریح کرد: با حمایت‌ها و راهبری وزیر محترم نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در روزهای سخت سال جاری، توانستیم دستاوردهای مهمی را رقم بزنیم و کشور عزیزمان در عرصه‌ی‌های ملی و بین‌المللی سربلند باشد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ادامه داد: با تکیه بر توان و نوآوری جوانان شایسته مجتمع گاز پارس جنوبی باید سطح آگاهی و دانش در حوزه پدافند غیرعامل را افزایش دهیم، برای ثبت موفقیت‌های بزرگ در این حوزه نیاز به انجام اقدامات سریع و جهادی می‌باشد.

زمانی افزود: در راستای تامین برق مورد نیاز پالایشگاه‌های سایت یک و دو مجتمع گاز پارس جنوبی در زمستان سال جاری تمهدیدات بسیار خوبی پیاده‌سازی شد و خوشبختانه با تامین سه مسیر تغذیه برق در سایت یک و دو مسیر تغذیه نیز در سایت دو، شاهد پایداری گاز در ماه‌های اخیر بودیم.


زمانی یادآور شد: یکی از اهداف بلند کارکنان جبهه‌ی اقتصادی در شرکت ملی گاز و پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی این است که هرگز اجازه نخواهند داد خواب آشفته دشمنان این کشور در مسیر اختلال تولید پایدار گاز و محصولات جانبی تعبیر شود و الحمدالله اکنون با همت و تلاش شبانه‌روزی جوانان این کشور دشمنان بار دیگر طعم تلخ شکست را چشیده‌اند و در آینده نیز با درخشش کارکنان این مسیر سربلندی و عزت تداوم خواهد داشت.

(پنج شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱) ۱۷:۳۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید