جزییات خبر

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران:

مصرف گاز به حدود 700 میلیون متر مکعب در روز رسید

مصرف گاز به حدود 700 میلیون متر مکعب در روز رسید
(پنج شنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱) ۲۰:۱۵

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به شرایط جوی حاکم بر کشور که منجر به افزایش چشمگیر مصرف گاز شده است، گفت: امروز 22 دی ماه مصرف گاز به حدود 700 میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 150 میلیون مترمکعبی را شاهد هستیم.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مجیدچگنی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: با ورد سامانه هوای سرد به کشور ما شاهد افت دما و سرمای فراگیر در بیشتر نقاط هستیم به طوری که در استان های شمال غربی و شرقی تا منفی 28 درجه سانتیگراد را شاهد هستیم و این از حیث افت دما، فراگیری و ماندگاری سرما در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.


وی با بیان این که  به تبع آن  افزایش چشمگیر مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری را شاهد هستیم، تصریح کرد: امروز 22 دی 1401، حدود 700 میلیون متر مکعب در بخش های خانگی و تجاری مصرف شده که در مقایسه با سال گذشته در این بازه زمانی بیش از 150 میلیون متر مکعب افزایش را نشان می دهد که برابر با تولید 6 فاز مجتمع گاز پارس جنوبی است.


چگنی با بیان این که خوشبختانه شاهد هیچ‌گونه افت فشار و قطعی گاز در کشور  نبودیم و  همکاران ما در جای جای کشور آماده باش کامل هستند، افزود: با توجه به ماندگاری برودت هوا شرایط سخت‌تر و مصرف گاز افزایش پیدا خواهد کرد از این رو پیش بینی های لازم و تمام تمهیدات لازم  در این خصوص صورت گرفته است.


به گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، با تلاش شبانه روزی کارکنان صنعت گاز فرایند گازرسانی در حال انجام است و مردم عزیز هم هیچ دغدغه‌ای برای گرم کردن منازل خود نداشته باشند.


وی با تأکید بر رعایت دستورالعمل های صادره از سوی شرکت ملی گاز ایران در خصوص رعایت الگوی مصرف، اظهار کرد: از تمامی هموطنان و مشترکین عزیز خواستاریم که در استفاده از این نعمت الهی مصرف بهینه را به جد داشته باشند و شرکت ملی گاز ایران را در رساندن گاز پایدار به اقصی نقاط کشور به ویژه روستاهایی که در محاصره برف هستند یاری رسانند.


معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان با اشاره پایش دمای ادارات، بیان کرد:  از ابتدای طرح تا کنون بیش از 131 هزار مورد پایش دمای ادارات صورت گرفته که از این تعداد 13 هزار مورد اخطار دریافت کرده ‎اند و جریان گاز حدود 2 هزار اداره نیز قطع شده است.
(پنج شنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱) ۲۰:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید