جزییات خبر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد:

کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در خط مقدم دفاع مقدس اقتصادی قرار دارند

کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در خط مقدم دفاع مقدس اقتصادی قرار دارند
(یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱) ۲۱:۲۸

آیت الله صفایی بوشهری، کارکنان مجتمع گازی پارس جنوبی را در خط مقدم دفاع مقدس اقتصادی دانست و گفت: شما افسران پیشتاز طرح کلان اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوید.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز، یکشنبه ( ۱۸ دی ماه) در جمع کارکنان پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی، با قدردانی از تلاش فعالان اقتصادی در عرصه ی فراورش، تولید و توزیع گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی، اظهار داشت: نظم نوین آینده جهان که مقام معظم رهبری بیان کردند نقش مهمی در سرنوشت آینده بشریت دارد و بخش مهمی از مهندسی نظم نوین در حوزه انرژی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر یکی از ارکان هندسه نظم نوین جهان را انرژی و مدیریت آن دانست و بیان کرد: در منظومه انرژی بخش انرژی پاک مثل هسته‌ای، استفاده از سیستم‌های آبزیان مانند جلبک‌ها و نفت به سبب گسترش آلایندگی آن در عرصه محاسبات انرژی، استراتژیک لحاظ نمی‌شود، اما به عنوان یک منبع انرژی نسبتاً پاک و قدرت بالا و گسترش در سیستم توزیع و ابعاد فراوان نقش مهمی در نظم نوین آینده جهان ایفا می‌کند.


امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کشورهای دارای منابع انرژی گاز از بسترهای پیشرفت و توسعه برخوردار هستند خاطرنشان کرد: این کشورها در جهان دارای قدرت و در مهندسی نظم نوین آینده جهان تاثیرگذار هستند.


وی با اشاره به اینکه سران جهان استکبار مقابله جدی به اوپک گازی در دستور کار قرار داده‌اند، تصریح کرد: اکنون تولید عمده گاز در جهان به دست سه کشور روسیه، ایران و قطر است.


صفایی بوشهری جایگاه تولیدکنندگان گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی را مهم دانست و اضافه کرد: خدمات و فعالیت شما نه تنها در تولید و توزیع گاز مهم است، بلکه فعالیت شما متخصصان و کارکنان مجتمع بزرگ گازی کشور راهبردی و بنیادین محسوب می‌شود.


نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به تهاجم استکبار در عرصه سخت و نرم ادامه داد: در  تهاجم نرم استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران، تهاجم نرم اقتصادی در اولویت قرار داده است.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر کارکنان مجتمع گازی پارس جنوبی را در خط مقدم دفاع مقدس اقتصادی دانست و بیان کرد: شما افسران پیشتاز طرح کلان اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوید.


وی اضافه کرد: برای ایران اسلامی افتخار است که فازهای گاز پارس جنوبی در سکوسازی و نصب، فراورش، مدیریت، نظارت و توزیع در همه بخش‌ها با طراحی و مدیریت متخصصان داخلی انجام می‌شود.


نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر از به خودکفایی رسیدن ایران در عرصه‌های مختلف تولید، استحصال و توزیع گاز در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خبر داد و بیان کرد: ایران که 50 سال قبل وابسته به دیگر کشورها بود اکنون در حوزه انرژی فسیلی به درجه‌ای از اقتدار رسیده که در حوزه‌های مختلف از جمله طرح‌های دانش‌بنیان، فناوری، تولید محصولات فناورانه و ساختار مدیریتی به خودکفا رسیده است.


امام جمعه بوشهر خدمات و فعالیت کارکنان مجتمع‌گازی پارس جنوبی را همانند رزمندگان 8 سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت شما افسران این منظومه فوق‌العاده مهم است به گونه‌ای که اکنون بیش از ۷۵ درصد گاز خانگی، تجاری و صنعتی کشور با تلاش شما تولید و توزیع می‌شود.


آیت‌الله صفایی بوشهری و هیئت همراه همچنین از بخش‌های مختلف پالایشگاه اول پارس جنوبی بازدید و از نزدیک از روند فراورش و تولید پایدار گاز و محصولات جانبی این پالایشگاه بازدید کردند.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

(یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱) ۲۱:۲۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید