جزییات خبر

وزیر نفت در امور گاز در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما خبر داد؛

تخفیف تا سقف ۴۵ درصد برای مشترکین خوش‌مصرف گازی

تخفیف تا سقف ۴۵ درصد برای مشترکین خوش‌مصرف گازی
(جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱) ۱۸:۴۶

مشترکین خانگی که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کمتر شود، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه‌جویی معادل ۳ واحد درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبها در صورتحساب آن‌ها اعمال خواهد شد.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، با بیان این مطلب، در این خصوص توضیح داد: همچنین، مشترکینی که در ماه‌های بسیار سرد سال، مصارف آن‌ها حداکثر ۷۰ درصد الگوی متعارف مصرف (سقف پله ۳ جدول پلکانی) باشد، گازبهای آن‌ها صد در صد رایگان خواهد بود.

چگنی تصریح کرد: این در حالی است که تعرفه مشترکین با مصرف متعارف که در سه پله اول قرار دارند، نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته و صورتحساب آن‌ها مشابه سنوات گذشته است؛ تنها تعرفه مشترکین پرمصرف بخش خانگی، یعنی از پلکان ۴ به بعد افزایش یافته که این تغییر تعرفه، از ۱۶ آذرماه در صورتحساب‌های مشترکین اعمال می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: بر همین اساس، گازبهای مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند و مصرف آن‌ها در حد متعارف است (سقف مصرف مجاز پله ۳ در هر اقلیم)، رایگان خواهد بود، ولی در عین حال، مشترکین عادی و حتی مشترکین کمیته امداد و سازمان بهزیستی اگر از این سقف مصرف، عبور کنند، حجم مازاد مصرف آن‌ها، مشمول پرداخت تعرفه‌های پلکانی خواهد شد.

وی در ادامه، افزود: بر این اساس، در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه انرژی، با مصوبه هیأت وزیران، برای مشترکان پرمصرف و بسیار پرمصرف گاز نیز، جریمه‌هایی در نظر گرفته شده که از ۱۶ آذرماه، قابلیت اجرا دارد.

به گفته چگنی، بر اساس این آیین‌نامه، اماکن مذهبی، آموزشی، گردشگری و ... اگر بیشتر از ۱۰ درصد نسبت به بازه مشابه در سال قبل، صرفه‌جویی در مصرف داشته باشند، به ازای هر یک درصد صرفه‌جویی، ۱۰ درصد بخشودگی در گازبها و تا سقف ۴۰ درصد خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، درخصوص واحدهای صنعتی نیز توضیح داد: مشترکین صنعتی هم، چنان‌چه بتوانند اورهال (تعمیرات اساسی) خود را به دوره سرد سال موکول کرده و حداقل ۵ روز متوالی، ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند، گازبهای آن‌ها متناسب با حجم گاز صرفه جویی شده، ۵ درصد بخشودگی خواهد داشت.

 

(جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱) ۱۸:۴۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید