جزییات خبر

تلاش برای تولید ایمن و پایدار گاز در روزهای سرد سال

عملیات تعمیرات واحد تثبیت میعانات گازی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت

عملیات تعمیرات واحد تثبیت میعانات گازی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت
(سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱) ۱۸:۰۵

عملیات تعمیرات واحد تثبیت میعانات گازی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بدون کاهش تولید و با انجام اقدامات نوآور و شاخص با موفقیت پایان یافت.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، حسین باغبان مدیر پالایشگاه دوم با بیان این‌که انجام عملیات تعمیرات در واحد تثبیت میعانات گازی بدون کاهش تولید انجام گرفت بیان کرد: انجام تعمیرات در واحد تثبیت میعانات گازی(فاز 3)جهت تعویض تیوب باندل مبدل حرارتی برج تثبیت، مستلزم توقف کامل این واحد و در واقع از سرویس خارج شدن این واحد از مدار تولید بود که با اقدام تخصصی و بر اساس دانش و اقدامات نوآورانه متخصصان بهره برداری با موفقیت به ثمر نشست.

باغبان در ادامه تصریح کرد: توانستیم با ایجاد تغییرات موقت در آیتم‌های فرآیندی و افزایش شدت جریان در یکی دیگر از واحد های تثبیت میعانات گازی(فاز 2) عملیات تعویض مبدل برج این واحد را بدون کاهش تولید گاز به انجام برسانیم.

وی افزود: این اقدام مهم و بی سابقه در حالی به ثمر نشست که ما تا کنون برای انجام تعمیرات در واحد تثبیت میعانات گازی، این واحد را بکلی از چرخه تولید به مدت بالغ بر 60 ساعت خارج می کردیم که این اقدام باعث کاهش تولید بالغ بر 20 میلیون مترمکعب گاز در این بازه زمانی شده است.

باغبان ادامه داد: به عنوان مثال این میزان کاهش تولید بصورت تقریبی معادل یک دوم مصرف روزانه گاز در بخش های صنعتی، نیروگاهی و خانگی استان فارس یا قریب به یک چهارم بخش های مشابه در استان تهران می باشد.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی با اشاره به این اقدام نوآورانه خاطر نشان کرد: پالایشگاه دوم مفتخر است که با تکیه بر دانش و تجربه کاملا بومی و با انجام این اقدام توسط واحد تعمیرات، بازه ی زمانی تعمیرات در این واحد را کاهش داده و به کمتر از 48 ساعت برساند و این در حالیست که ما در این بازه ی زمانی هیچگونه کاهش تولید گازی را شاهد نبوده و پالایشگاه دوم همچون گذشته فرآیند تولید روزانه گاز پایدار را در دستور کار قرار داده است.

باغبان در ادامه یادآور شد: این اقدام مهم و پراهمیت در حالی صورت گرفته است که پالایشگاه دوم به هیچگونه واحد پشتیبانی (backup) تجهیز نبوده و این اقدام ارزشمند با لطف الهی و تخصص همکاران در نهایت استاندارد، دقت و ایمنی صورت گرفته است.
(سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱) ۱۸:۰۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید