جزییات خبر

پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی پیشرو در اجرای اقدامات زیست محیطی

پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی پیشرو در اجرای اقدامات زیست محیطی
(دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱) ۱۵:۰۶

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون با هدف کمک به استمرار هوای پاک، ایمنی در تولید پایدار گاز و کاهش گازهای ارسالی به مشعل، اقدام‌های نوآور و شاخصی در این پالایشگاه پیاده‌سازی شده و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، کامبیز صفتی، با اشاره به این‌که جهت تقویت اهداف و محورهای اچ‌اس‌ئی در پالایشگاه‌ها باید همه متخصصان و کارکنان در زمینه فرهنگ‌سازی تلاش مستمر داشته باشند بیان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و تکیه بر توان، دانش بومی و کارهای نوآور در حوزه زیست محیطی از ابتدای سال تاکنون، در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی اقدامات شاخص و کلیدی انجام و پیاده سازی شده است.

صفتی در ادامه بیان کرد: تعمیر و نوسازی پکیج دانه بندی گوگرد و حصول کیفی سازی محصول و بهبود شرایط کاهش یا رفع رسوب گذاری برجهای جذب واحد شیرین سازی با تعویض آمین با موفقیت به سرانجام رسید.

وی در ادامه با اشاره به تلاش شبانه‌روزی متخصصان و کارکنان پالایشگاه پنجم پارس جنوبی در مسیر توجه به مسائل مهم زیست‌محیطی تصریح کرد: عملیات رفع مشکلات پمپ‌های انتقال و رفلاکس واحد شیرین‌سازی با تامین و بکارگیری 100 درصدی تجهیزات و قطعات ایرانی در انجام این پروژه یکی از اقدامات شاخص در حوزه زیست محیطی پالایشگاه پنجم می‌باشد.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: عملیات خرید و استقرار دستگاه‌های تصفیه کننده هوا بر اساس فیلتراسیون فتوکاتالیست و پرتو فرابنفش در واحد اتاق کنترل و آزمایشگاه در سال جاری، گامی بزرگ در مسیر توجه به مسائل مهم زیست‌محیطی در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی می‌باشد.


عملیات ساخت ساختمان کنترل تردد نفرات به ناحیه صنعتی در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی


مدیرپالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تکریم و کرامت شامخ متخصصان و کارکنان تصریح کرد: ساختمان کنترل تردد نفرات به ناحیه صنعتی در مساحتی به ابعاد 279 مترمربع و با احتساب پیاده رو اطراف، به مساحت 365 متر مربع می باشد که درمرحله‌ی ساخت است و امید داریم در بازه زمانی 14 ماهه به بهره‌‌برداری برسد.

صفتی افزود: در پروژه مذکور تعداد 10 اتاق و یک اتاق 33 متری با تجهیزات کامل جهت کلاس‌های ایمنی کارکنان و ... در نظر گرفته شده است.

وی گفت: محل انجام این پروژه در ظلع غرب ساختمان آتش‌نشانی و در حاشیه خیابان ورودی به سایت صنعتی پالایشگاه پنجم ( فازهای 9 و 10 ) می‌باشد و انتظار داریم با تلاش، کارگروهی و با انجام اقدامات نو و عملیات نوسازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی بتوانیم تولید پایدار و ایمن در جهت شکوفایی اقتصاد کشور داشته باشیم.


پاکسازی سواحل عسلویه به همت کارکنان پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گامی در مسیر توجه به مسئولیت‌های اجتماعی

 

صفتی در سخنانی ادامه داد: کارکنان پالایشگاه‌ پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی برای حفظ و بهسازی محیط زیست پیرامونی پالایشگاه‌ها در یک برنامه مشترک و فرهنگی، ساحل نایبند در محدوه جغرافیایی شهرستان عسلویه را پاکسازی کردند.


مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: کارکنان این پالایشگاه همواره در کنار تولید مستمر و پایدار گاز، نگاه بسیار ویژه‌ای به محیط زیست پیرامونی خود دارند و تاکنون برنامه‌های متعددی در این حوزه انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به تمرکز صنایع متعدد در منطقه پارس جنوبی، اقدام‌های محیط زیستی که همسو با انجام مسئولیت‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ پاسداشت محیط زیست بکر منطقه نایبند و حفظ زیبایی و آراستگی این سواحل زیبا انجام می‌شود، سبب دلگرمی مردم منطقه و تشویق افراد گردشگر به حفظ وضع سواحل می‌شود.

صفتی تصریح کرد: با انجام اقدام‌های شایسته، همکاری با گروه‌های مردم نهاد و سمن‌های محیط زیستی شهرستان‌های همجوار پارس جنوبی را تقویت کرده‌ایم و با برنامه‌ریزی دقیق سطح همکاری‌ها را در مسیر توجه به مسائل زیست محیطی منطقه گسترش خواهیم داد.

صفتی ادامه داد: انجام معاینات طب صنعتی نفرات شاغل پیمانکاری ، طرح تحویل پسماندهای الکترونیکی به شرکت بازیافتی در منطقه پارس جنوبی، مدیریت پسماندهای خطرناک لجن هیدروکربنی و امحا آنها ، استقرار و راه اندازی سیستم جدید کنترل ورود و خروج به سایت عملیاتی پالایشگاه و تهیه سندهای ارزیابی ریسک برای تمام کارهای دارای پتانسیل ریسک بالا از اقدامات مهم انجام شده در سال جاری می‌باشد.

رسانه جدید




















(دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱) ۱۵:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید