جزییات خبر

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

تولید روزانه، ۵۷۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه های سیزده گانه مجتمع گاز پارس جنوبی

تولید روزانه، ۵۷۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه های سیزده گانه مجتمع گاز پارس جنوبی
(جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱) ۱۳:۵۲

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه، ۵۷۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه های سیزده گانه مجتمع بزرگ گازی کشور خبر داد و گفت:مجتمع گاز پارس جنوبی با بهره مندی از توان و دانش بومی متخصصان و کارکنان پرتلاش ، تامین کننده ۷۵ درصد از گاز مورد نیاز کشور است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش در دومین روز نشست هم اندیشی " ورود به فصل سرما " به میزبانی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد در مشهد مقدس برگزار شد گفت: ارتش سیزده نفره مجتمع گاز پارس جنوبی با تمام توان برای تولید گاز مورد نیاز کشور در اماده است و با برنامه ریزی دقیق و منظم برای چرخش اقتصاد و عزت کشور حرکت می کند.

باهوش در این نشست ادامه داد: در حال حاضر سهم گاز از سبد انرژی فصیلی کشور ۷۳.۷ درصد می باشد و سهم پارس جنوبی از تامین این نیاز کشور بیش از ۵۰ درصد از این میزان می باشد که در مجموع تولید و وجود ۵۰ درصد از مخازن ذخیره سازی گاز ایران ۷۵ درصد گاز تولیدی کشور در ۱۳ پالایشگاه این مجتمع صورت می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه؛ امروز گاز به عنوان اصلی ترین تامین کننده انرژی کشور و ارتباط تنگاتنگ با تولیدات صنایع مختلف تجاری، صنعتی، گردشگری و برای تمامی فصل های سال از اهمیت بالای برخوردار است خاطرنشان کرد: با این جایگاه و اهمیتی که تامین گاز در امنیت، تولید، صنعت و تجارت کشور کسب کرده، دیگر نمی توان شاخص پیک مصرف و اهمیت ویژه آن را فقط برای فصل سرد سال در نظر گرفت و باید در تمامی ماه های سال به آن توجه ویژه و نگاهی ژرف داشت.

باهوش عنوان داشت: با برنامه ریزی شاخص می توان به تولید و فرآورش گاز و محصولات جانبی سرعت داده و در سایه همدلی و کارگروهی، اقدامات نو و فناورانه بهترین اقدامات را در مجتمع گاز پارس جنوبی ثبت نمود.

باهوش در ادامه به جایگاه رفیع منابع انسانی در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره نمود و تصریح کرد: مجتمع فاخر گاز پارس جنوبی در حال حاضر با ۱۷ هزار و ۸۸۹ نفر نیروی کارامد به صورت رسمی، پیمانی و قراردادی مشغول به فعالیت هستند و این مجتمع گازی روزانه توانایی تولید ۷۵۰ هزار میلیون متر مکعب گاز را دارا است.

وی همچنین از ظرفیت تولیدی میعانات گازی و مشتقات آن سخن گفت و تصریح کرد: توانایی تولید روزانه ۲۵ هزار تن گاز مایع و ارسال به اسکله برای بخش صادرات و همچنین ذخیره سازی ۷۵۰ هزار بشکه در روز بخشی از فعالیت های مهم و حیاتی مجتمع گاز پارس جنوبی است.

باهوش در ادامه از کسب افتخارات متعدد همکاران و فرزندان کارکنان این مجتمع در مسابقات مهم اشاره نمود و بیان کرد: کسب مقام نایب قهرمانی آتش نشانان کشور و حضور تیم منتخب آتش نشانان مجتمع پارس جنوبی به عنوان تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جهانی که منجر به کسب مقام دهم در میان ۲۸ کشور شرکت کننده و حضور مقتدرانه فرزندان دختر زیر ۱۷ سال کارکنان در مسابقات المپیاد ورزشی شرکت ملی گاز و کسب عناوین مهم قهرمانی ، تنها بخش هایی از این افتخارات مهم در مجتمع می باشد.

باهوش بیان کرد: متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با اقتدار و امادگی کامل به عنوان سرباز کشور در سنگر اقتصادی ، خدمت صادقانه خود را در جهت اسایش و رفاه هموطنان و تامین گاز مورد نیاز مردم در فصل سرد سال با شتاب ادامه خواهند داد.

رسانه جدید
(جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱) ۱۳:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید