جزییات خبر

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران:

نشست هم اندیشی بستری در مسیر اشتراک گذاری دانش عملیاتی، فنی و نوآوری ها

نشست هم اندیشی بستری در مسیر اشتراک گذاری دانش عملیاتی، فنی و نوآوری ها
(پنج شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱) ۰۶:۲۸

احمد زمانی، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: برگزاری نشست های هم اندیشی ضمن ایجاد فضای مناسب در جهت اشتراک گذاری دانش و تجربیات برای آمادگی ورود به فصل سرما و تحقق تولید پایدار می‌تواند در اشتراک گذاری دانش عملیاتی و فنی و نوآوری ها بسیار راه گشا است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد زمانی، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در دومین روز همایش هم اندیشی ورود به فصل سرما گفت: برگزاری نشست های هم اندیشی ضمن ایجاد فضای مناسب در جهت اشتراک گذاری دانش و تجربیات برای آمادگی ورود به فصل سرما و تحقق تولید پایدار می‌تواند در اشتراک گذاری دانش عملیاتی و فنی و نوآوری ها بسیار راه گشا است.

وی گفت:برای قرار گرفتن در جایگاه شایسته این ذخیره سازی نیاز به پیش بینی داریم که در این زمینه بخش زیادی از تاسیسات ما در بوشهر تکمیل شده است.
 
وی در مورد بسته های حمایتی دولت در مورد LNG گفت: مبنای اقتصادی برای صدور مجوزها قوی هستند که صنایع خودشان متقاضی هستند که مجوزها صادر شود و با سرمایه گذاری خودشان بتوانند انرژی را در فصل تابستان ذخیره و در فصل زمستان استفاده کنند.

زمانی افزود: برگزاری نشست های هم اندیشی ضمن ایجاد فضای مناسب در جهت اشتراک گذاری دانش و تجربیات برای آمادگی ورود به فصل سرما و تحقق تولید پایدار می‌تواند در اشتراک گذاری دانش عملیاتی و فنی و نوآوری ها ،چالش های حوزه ی HSE و مرور حوادث و جلوگیری از وقوع و تکرار مجدد آنها ،افزایش ظرفیت اطمینان تجهیزات و روش های نوین بازرسی فنی ،چالش های تعمیر مواد شیمیایی مصرفی و کالا و قطعات یدکی و مدیریت کربن و انرژی و کاهش گازهای مشعل را فراهم کند.


وی گفت:مشکلات و چالش های منابع انسانی قراردادها و پیمانکاران و سایر موضوعات مشترک منجر به هم افزایی و عبور موفق از مسیر سرد زمستان و در بخش کلان باعث سربلندی و سرافرازی میهن عزیزمان ایران اسلامی می‌شود.

 
مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد:مصرف داخلی گاز ایران بعد از آمریکا، روسیه چین جزو ۴ کشور مصرف کننده ی گاز جهان به شمار می آید که بیش از ۹۰٪ گاز تولیدی خود را مصرف می‌کند.

وی افزود:توازن تولید و مصرف امری اجتناب ناپذیر می باشد که برای حفظ این توازن باید به نکاتی مانند: مدیریت سبد انرژی کشور ،اکتشاف و بهره برداری از مخازن جدید ،بهینه سازی مصرف و کاهش هدررفت گاز همچنین سرمایه گذاری جهت افزایش تولید توجه ویژه ای داشت.

همچنین،مظاهر انصاری، مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت:بعد از کرونا این اولین گردهمایی ۷ مجموعه پالایشگاه های کشور بوده است که موجب خرسندی ست، یکی از اهداف ماثر در مجموعه صنعت نفت و مسائلی که ما مصمم به پیگیری آن هستیم موضوع فِلِر در صنعت نفت و گاز است.

انصاری با تاکید بر این نکته که توسعه منهای مسائل زیست محیطی یک جای خالی خواهد داشت افزود: همه ی ما در مورد محیط زیست و حفظ و نگهداری آن برای نسل های آینده مسئولیم و باید به صورت جدی به آن بپردازیم.

وی افزود : ایران  در شمار ۷کشور اول سازمان انرژی جهانی  است و تا کنون این جایگاه را حفظ کرده ،بنابراین طبق تاکید دولت در یکسال گذشته در جلسه ی دیروز همراه با معاون  وزارت مصوبه ای در زمینه ی فِلر ها در پالایشگاه پارس جنوبی تنظیم شد که با جدیدت پیگیر آن هستیم تا این آلاینده ها به حداقل ها برسد.

انصاری گفت: در برنامه ۴ساله ی پروژه محور ۸۴ برنامه تا ۱۴۰۴ برنامه ریزی شده است که ۳۴ مورد آن مربوط به پالایشگاه‌های گاز کشور است.

نشست هم اندیشی مدیران پالایش گاز کشور به مدت دو روز با حضور مدیرعامل، مدیران پالایشگاه های ۱۳ گانه و مدیران ستادی مجتمع گاز پارس جنوبی و  پالایشگاه فجرجم، پالایشگاه پارسیان، پالایشگاه ایلام، پالایشگاه بید بلند، پالایشگاه سرخون و قشم برای آمادگی شرکت های پالایش گاز برای تولید زمستانه به میزبانی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس ، در مشهد درحال برگزاریست.


(پنج شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱) ۰۶:۲۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید