جزییات خبر

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

ارتش ۱۳ نفره پارس جنوبی برای زمستان آماده شد/ تولید پایدار با تجهیزات ایرانی

ارتش ۱۳ نفره پارس جنوبی برای زمستان آماده شد/ تولید پایدار با تجهیزات ایرانی
(سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱) ۲۳:۱۹

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از پایان موفقیت‌آمیز عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۱ در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجموعه و آمادگی کامل برای تولید پایدار و حداکثری گاز طبیعی در روزهای سرد امسال خبر داد.


احمد باهوش در گفت‌وگو با خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با بهره‌مندی و به‌کارگیری دانش، توان و اقدام‌های نوآورانه حدود ۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر از متخصصان، کارکنان و فرزندان پرتلاش این کشور در بخش‌های رسمی، قرارداد مستقیم و پیمانکاری، تاکنون توانسته با تأمین بیش از ۷۳ درصد از گاز مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلف، نقش بسیار ارزشمند و حیاتی در سبد انرژی کشور داشته باشد.

انتقال بیش از ۱۸۵ میلیارد مترمکعب گاز شیرین به خطوط سراسری در سال ۱۴۰۰

وی ادامه داد: با تلاش و مجاهدت کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی پارسال بیش از ۱۸۵ میلیارد مترمکعب گاز شیرین به خطوط سراسری برای مصارف داخلی تزریق شد. 

به گفته مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، امسال هم با انجام اقدام‌های شاخص و اصلاحی در پایان بازه زمانی عملیات تعمیرات اساسی امسال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی، این مقدار (۱۸۵ میلیارد مترمکعب گاز شیرین) در سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. 

باهوش گفت: عملیات تعمیرات اساسی امسال در پالایشگاه‌های سایت یک و دو این مجموعه به‌منظور بالا بردن قابلیت اطمینان تجهیزات برای حفظ تولید پایدار در طول سال و به‌ویژه فصل زمستان، از ۲۰ فروردین‌ماه آغاز شد و ۲۴ مهرماه با موفقیت پایان یافت.

بهره‌مندی از تجهیزات داخلی در تعمیرات اساسی امسال

وی با اشاره به دستاوردهای مهم این دوره از عملیات تعمیرات اساسی ادامه داد: از دستاوردهای مهم این عملیات در سال ۱۴۰۱، بازرسی‌های دوره‌ای تجهیزات برای حفظ تولید پایدار در فصل سرما، استفاده از فناوری روز و بومی‌سازی‌شده و به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی در تولید قطعات و تجهیزات مهم مورد نیاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان سازنده تجهیزات و اقلام یدکی، ایجاد اشتغال و به‌کارگیری جوانان متخصص در بازه زمانی ۶ ماهه تعمیرات اساسی، کاهش مشعل‌سوزی با به‌روزرسانی تجهیزات مرتبط و افزایش تولید و جلوگیری از گسترش آلایندها در محیط  از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره از عملیات تعمیرات اساسی است.

باهوش بیان کرد: این عملیات با انجام نشست‌های متعدد تخصصی، مدیریتی و کارشناسی برنامه‌ریزی شده و در سطوح مختلف در طول سال اجرا می‌شود و همه کارکنان پرتلاش در جایگاه‌های مختلف سازمانی در این موفقیت بزرگ نقش‌آفرین هستند.

کاهش ۸۳ درصدی مشعل‌سوزی در پالایشگاه‌های یکم تا پنجم پارس جنوبی 

وی در ادامه با اشاره به اقدام‌های شاخص مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی و کاهش مشعل‌سوزی در سال‌های اخیر گفت: مقدار مشعل‌سوزی در پالایشگاه‌های اول تا هشتم پارس جنوبی پس از تحویل به مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام پروژه‌های کوچک و بهینه‌سازی‌های فرآیندی و رفع نواقص عمده و اولویت‌دار پالایشگاه‌ها در سال‌های گذشته روند کاهشی نسبتاً مطلوبی داشته‌اند. 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تأکید کرد: اقدام‌های انجام‌شده سبب کاهش ۸۳ درصدی مشعل‌سوزی پالایشگاه‌های قدیم (اول تا پنجم) پس از تاریخ تحویل‌ کامل این پالایشگاه‌ها، در ۱۱ سال گذشته و کاهش ۳۶ درصدی مشعل‌سوزی در مجموع پالایشگاه‌های ششم تا هشتم از زمان تحویل کامل به مجتمع گاز پارس جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۰ شده است.

باهوش تصریح کرد: پروژه‌های طولانی‌مدت پالایشگاه‌های سایت یک، با محوریت مدیریت مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی با مطالعات امکان‌سنجی و مطالعات مهندسی پایه و تهیه اسناد مناقصه پروژه‌های یادشده به صورت مناقصه عمومی دومرحله‌ای به روش کیفیت - قیمت به شرکت مشاور واگذار شد و پس از تکمیل مطالعات شرکت مشاور در پایان شهریورماه ۱۴۰۰ اسناد مناقصه پروژه‌های منتخب آماده و ارائه شده است.

وی درباره پروژه‌های طولانی‌مدت (پروژه‌های مهندسی و بهینه‌سازی) پالایشگاه‌های سایت ۲ هم گفت: استفاده از خدمات مشاور برای انجام امکان‌سنجی و مطالعات مهندسی پایه و تهیه اسناد مناقصه شرح خدمات و برآوردهای لازم با محوریت مدیریت مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی مشابه پالایشگاه‌های سایت یک هم انجام شده است و پس از پیگیری‌های لازم، روند اداری موضوع در آگهی فراخوان این مناقصه به‌صورت مناقصه عمومی دومرحله‌ای انجام می‌شود

(سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱) ۲۳:۱۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید