جزییات خبر

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد:

سودآوری و بهبود کیفیت میعانات با راه اندازی واحد مرکاپتان زدایی در فازهای دوم و سوم پارس جنوبی

سودآوری و بهبود کیفیت میعانات با راه اندازی واحد مرکاپتان زدایی در فازهای دوم و سوم پارس جنوبی
(دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱) ۱۳:۵۸

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی گفت: تولید بالغ بر 10.4 میلیارد مترمکعب گاز ، سودآوری و بهبود کیفیت میعانات با راه اندازی واحد مرکاپتان زدایی و قریب به 17000 نفر ساعت آموزش نیروی انسانی در شش ماه نخست سال جاری نشان از کارگروهی و هم افزایی در پالایشگاه دوم پارس جنوبی دارد.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، حسین باغبان مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی با اشاره به نقش پالایشگاه دوم در تولید و تامین گاز شیرین در بین مجتمع گاز گفت: در شش ماهه نخست امسال بالغ بر 10.439.000.000 مترمکعب تولید گاز شیرین صورت گرفته است که این میزان در مقایسه با سال گذشته با رشد بالغ بر 3 درصدی و بالاتر از میزان تولید تعهدی این پالایشگاه بوده و این در حالیست که تعمیرات اساسی پالایشگاه نیز در همین نیمه نخست امسال صورت گرفته است.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال پالایشگاه دوم توانسته بصورت متوسط 56.12 میلیون مترمکعب گاز در روز تولید کند.

مهندس باغبان همچنین میزان تولید گوگرد در همین بازه زمانی را فراتر از 59 هزار تن عنوان کرد و افزود: در تولید گوگرد نیز پالایشگاه دوم توانسته است با انجام به موقع و منظم تعمیرات دوره ای و اقدامات مقتضی قریب به 4 درصد بیشتر، نسبت به تولید تعهدی این محصول، تولید انجام دهد

به گفته‌ی باغبان، در تولید میعانات گازی نیز بالغ بر 10 میلیون مترمکعب در این بازه ی زمانی تولید داشته ایم و اکنون با افتتاح واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی قادر خواهیم بود کیفیت این میعانات را تا سطح بسیار بالایی بهبود ببخشیم که این واحد نقش موثری در فرآورش و فروش بهتر این محصول و ارزآوری اقتصادی ایفا می کند

حسین باغبان با اشاره به نقش پالایشگاه دوم در تامین خوراک واحد های پتروشیمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پالایشگاه دوم در کنار وظیفه اصلی خود یعنی تولید گاز شیرین و ارسال به خط سراسری،بصورت مستقیم و غیر مستقیم خوراک سه پتروشیمی مستقر در منطقه پارس جنوبی را تامین می کند.

مدیر پالایشگاه دوم با بیان این مهم که گام برداشتن به سمت تولید 100 درصدی در کنار مصرف بهینه انرژی بسیار حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: پالایشگاه دوم مفتخر است که در مدیریت انرژی با اقدامات بموقع و انجام فرآیندهای موثر توانسته است تندیس مقام سوم و تقدیرنامه از هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی را کسب کند.

باغبان بهینه سازی و افزایش ظرفیت واحد تصفیه پساب پالایشگاه را از دیگر برنامه های مهم این پالایشگاه برشمرد و افزود: استفاده از بخار به جای گاز شیرین در فلرهای پالایشگاه، تغلیظ گاز اسیدی، کاهش فلرینگ و ... از دیگر پروژه های مهم و در دست اقدام این پالایشگاه میباشد.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی وجود نیروی انسانی متخصص و توانمند به منظور پیشبرد اهداف را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال 72 دوره آموزشی با قریب 17000 نفر ساعت آموزش برای کلیه همکاران برگزار شده است که نقش آموزش در ارتقاء دانش و تعلیم همکاران بخوبی ملموس است.

باغبان با اشاره به انجام منظم و بدون حادثه تعمیرات اساسی در ماه گذشته و تقدیر و تشکر از کلیه‌ی واحد های مرتبط یادآور شد: علی رغم کاهش قابل توجه روزهای تعمیراتی، مفتخریم که اعلام کنیم تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم در نهایت دقت و ظرافت و بدون حادثه خطرناک در یک بازه 13 روزه طبق برنامه ریزی صورت گرفت که ضمن انجام کامل دستور کارهای تعیین شده، نقش موثر نیروی های تعمیراتی، بهره برداری،مهندسی، پشتیبانی و ... بیش از بیش نمایان شد.
(دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱) ۱۳:۵۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید