جزییات خبر

با 1162 دستور کار تعمیراتی

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت
(شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱) ۱۲:۰۱

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی اعلام کرد که تعمیرات اساسی امسال با انجام هزار و162 دستور کار تعمیراتی و با انجام اقدامات شاخص و نوآورانه در بازه زمانی 13 روز با موفقیت پایان یافت.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی: حسین باغبان، مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی با اعلام پایان موفقیت آمیز بودن تعمیرات اساسی این پالایشگاه بدون حادثه ناتوان کننده گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته تعمیرات اساسی این پالایشگاه با برنامه ریزی دقیق در بازه زمانی 13 روزه آغاز و با 1162 دستورکار تعمیراتی و رعایت نکات ایمنی با موفقیت به اتمام رسیده است و اکنون در حال تولید حداکثری گاز و ارسال آن به خط سراسری می باشیم.

باغبان با بیان اهداف و دستاوردهای تعمیرات اساسی سال جاری تصریح کرد: تعمیرات اساسی یک فرآیند پیشگیرانه برای افزایش قابلیت اطمینان و همچنین افزایش سطح در دسترس‌پذیربودن دستگاه‌هاست که این مهم به منظور نیل به هدف اصلی این پالایشگاه و همسو با تولید حداکثری گاز محقق شد.

وی افزود: اجرای به موقع و اصولی تعمیرات اساسی در بلند مدت باعث کاهش هزینه‌های تعمیراتی، کاهش تعمیرات اضطراری تجهیزات و واحدها، افزایش عمر مفید قطعات و تجهیزات، کاهش ریسک‌های ایمنی و زیست محیطی و افزایش بهره‌وری فرایندها می شود.

باغبان در ادامه با اشاره به واحدهایی که عملیات تعمیرات اساسی در آن ها با موفقیت به سرانجام مطلوب رسید تصریح کرد: واحد پشتیبانی آب و بخار، واحد بازیافت گوگرد، واحد تثبیت میعانات گازی، واحد خروجی گاز شیرین و ردیف های گازی پالایش گاز از جمله واحدهای حساس و مهمی بوده اند که تعمیرات اساسی مطابق با دستورکار تعیین شده در آن ها صورت گرفته است.

مدیر پالایشگاه دوم با اعلام اینکه 1162 دستورکار تعمیراتی به طور کامل صورت گرفته است افزود: تعمیر مبدل های حرارتی و رفع نشتی ها از دیگر اقداماتی بود که در این بازه زمانی صورت گرفت.

وی گفت: برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده در کاهش زمان و هزینه تعمیرات در بازه زمانی عملیات تعمیرات اساسی بسیار مهم و حیاتی می باشد و تمامی فرآیند های تعمیراتی در چارچوب و طبق ضوابط و اصول ایمنی پیش رفته است.

باغبان ادامه داد: تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم طبق برنامه مدون از پیش تعیین شده بر مبنای درخواست کارهای ثبت شده به منظور کاهش هزینه های مالی و زمانی انجام گرفته است و عدم بروز حادثه نیز نشان دهنده ی انجام دقیق دستورالعمل و نکات ایمنی است که بسیار حائز اهمیت است.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی، آموزش نیروی انسانی توانمند را عامل مهمی در کاهش زمان و هزینه و همچنین عدم بروز حادثه برشمرد و افزود: با برنامه ریزی لازم از سوی اداره HSE پالایشگاه، دوره های آموزشی مرتبط برای افرادی که در بازه ی تعمیرات اساسی وارد پالایشگاه می شوند به میزان 1125 نفر ساعت انجام گرفته که این دوره ها را می توان از مهم ترین عوامل عدم بروز حادثه عنوان کرد.


وی ادامه داد: واحد بازرسی فنی پس از احصاء شیرهای ایمنی منقضی شده، 45 عدد درخواست کار کالیبراسیون شیرهای ایمنی را به ما ارائه داده بود که با برنامه ریزی دقیق همکاران 45 درخواست کار کالیبراسیون انجام و تعهدات ما نسبت به واحد بازرسی فنی به طور کامل انجام گرفته است.

باغبان با اشاره به نقش مهم سازندگان و شرکت‌های داخلی ساخت قطعات و تجهیزات با کیفیت در عملیات تعمیرات اساسی عنوان داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب سال 1401 را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری کرده است، پالایشگاه دوم نیز بهره گیری از قطعات ایرانی را در دستورکار خود داده تا ضمن تولید پایدار گاز در کشور، بتواند با حمایت از تولید داخل به این فرمایش رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشاند.

پالایشگاه دوم با بیش از 20 سال تولید پایدار گاز، با تولید بالغ بر 60 میلیون مترمکعب گاز شیرین در روز رکوددار تولید پایدار گاز بین پالایشگاه های دوفازی مجتمع گاز پارس جنوبی است که از دیگر محصولات تولیدی این پالایشگاه نیز می توان به تولید 57 هزار بشکه میعانات گازی و 340 تن گوگرد در روز اشاره کرد.

(شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱) ۱۲:۰۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید