جزییات خبر

با تکیه برتوان و دانش بومی

عملیات تعمیرات توربواکسپندر ردیف چهارم گازی پالایشگاه دهم پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت

عملیات تعمیرات توربواکسپندر ردیف چهارم گازی پالایشگاه دهم پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت
(چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) ۱۴:۴۹

عملیات تعمیرات توربواکسپندر ردیف چهارم گازی با تکیه بر توان داخلی و دانش بومی متخصصان و کارکنان پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت انجام شد.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمدرضا فریدونی، رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه دهم بیان کرد: با اقدامات شاخص و نوآورانه و تکیه بر توان داخلی متخصصان پلایشگاه دهم پارس جنوبی، عملیات تعمیرات توربواکسپندر ردیف چهارم گازی با موفقیت به سرانجام بسیار مطلوب رسید.

وی ادامه داد: به دلیل بالا رفتن بیش از حد دمای مگنتیک بیرینگ مربوط به بخش کمپرسور ردیف چهارم گازی تجهیز از سرویس خارج شد. بلافاصله کارگروهی از واحد بهره برداری، ابزار دقیق و مکانیک جهت بررسی و رفع عیب تجهیز تشکیل می شود که با بررسی های اولیه انجام شده مشخص گردید الارم مربوط به دما واقعی بوده و نیاز است تجهیز مورد نظر به منظور انجام تعمیرات و رفع عیب به کارگاه مرکزی پالایشگاه دهم منتقل گردد.

فریدونی در ادامه تصریح کرد: برنامه زمان بندی جهت شروع عملیات توسط واحد محترم متد تدوین و جهت انجام کارهای عملیاتی به واحدهای مختلف ارجاع داده شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به تکنولوژی خاص و حساسیت بالای مگنتیک بیرینگها مراحل تعمیر و جوشکاری بخش آسیب دیده رفع ایراد و تمیزکاری سیم پیچهای مغناطیسی و نصب و مونتاژ قطعات باید با دقت بالا انجام می شد که این مهم نیز در کارگاه مرکزی پالایشگاه دهم با همکاری واحد روتاری و ابزار دقیق به اتمام رسید.

به گفتهی فریدونی، در هر مرحله اندازی گیری های دقیق و مطابقت آن با اندازه های دریافتی قبل از مرحله جدا سازی قطعات و مدارک سازنده و موید دقت عملکرد و حساسیت بالای کار بود.پس از اتمام مراحل نصب قطعات و اندازه گیری های نهایی بیرینگ مغناطیسی به سایت منتقل و روی توربواکسپندر ردیف چهارم نصب گردید.

رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه دهم بیان کرد: مهمترین و حساس ترین مرحله این عملیات مربوط به راه اندازی مجدد بود که در این مرحله توربو اکسپندر پس از آماده سازی های اولیه و فراهم نمودن شرایط استارت توسط واحد محترم بهره برداری مهیای راه اندازی شد.

راه اندازی توربو اکسپندر با تلاش و همت متخصصان پالایشگاه دهم با موفقیت انجام شد و برگ زرینی دیگر بر افتخارات همکاران ساعی و متعهد پالایشگاه دهم اضافه گرید.نظر به تکنولوژی خاص، حساسیت بالای این تجهیز، تولید پایدار و تحریم های ظالمانه غرب علیه این مرز و بوم اقدام به تعمیر و راه اندازی توربو اکسپندر توسط متخصصان پالایشگاه دهم شایسته تقدیر می باشد.


(چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) ۱۴:۴۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید