جزییات خبر

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی خبر داد:

آغاز عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با 1162 دستور کار تعمیراتی

آغاز عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با 1162 دستور کار تعمیراتی
(دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱) ۱۳:۳۰

مدیرپالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی از آغاز عملیات تعمیرات اساسی سال جاری با برنامه ریزی جهت انجام هزار و 162 دستور کار تعمیراتی در این پالایشگاه خبر داد.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حسین باغبان مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی با اشاره به اینکه پالایشگاه دوم بیشترین تولید پایدار گاز بین پالایشگاه های دوفازی در سطح مجتمع گاز را داراست گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و به منظور آمادگی 100درصدی تولید گاز پایدار در فصل پاییز و زمستان پیش رو، تعمیرات اساسی با 1162 دستور کار طی یک بازه زمانی 11 روزه از امروزآغاز شده است.

مدیر پالایشگاه دوم با اشاره به اینکه خوراک ارسالی از سکو به پالایشگاه متوقف شده است افزود: تعمیرات اساسی این پالایشگاه هم اکنون با توپک رانی ( Pig launcher) از مبداء خط لوله پالایشگاه دوم بر روی سکوی دریایی آغاز و پس از رسیدن به ایستگاه دریافت توپک (Pig Receiver) ادامه پیدا می کند.

باغبان فلسفه انجام تعمیرات اساسی و دستاورد آن برای پالایشگاه و کشور را مهم برشمرد و تصریح کرد: تعمیرات اساسی یک فرآیند پیشگیرانه برای افزایش قابلیت اطمینان و همچنین افزایش سطح در دسترس‌پذیربودن دستگاه‌هاست که این مهم به منظور نیل به اهداف ترسیم شده ازجمله تولید حداکثری گاز می باشد.

وی افزود: اجرای به موقع و اصولی تعمیرات اساسی در بلند مدتباعث کاهش هزینه‌های تعمیراتی، کاهش تعمیرات اضطراری تجهیزات و واحدها، افزایش عمر مفید قطعات و تجهیزات، کاهش ریسک‌های ایمنی و زیست محیطی و افزایش بهره‌وری فرایندها می شود.

مدیر پالایشگاه دوم با اشاره به واحدهایی که عملیات تعمیرات اساسی در آن ها صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته واحد های آب و بخاراز جمله واحدهای حساس و مهمی است که به منظور انجام تعمیرات اساسی مطابق با دستورکار واصله به طور کامل متوقف شده و در نوبت رسیدگی و تعمیرات است.

باغبان با اشاره به اینکه1162 دستورکار عملیاتی مهم در تعمیرات اساسی پیش رو ثبت و نهایی شده است گفت: تعمیر مبدلهای حرارتی و رفع نشتی ها از جمله مهم ترین اقداماتی است که در این بازه زمانی صورت خواهد پذیرفت.

وی نقش برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده در کاهش زمان تعیرات را مهم برشمرد و با اعلام این خبر که تمامی فرآیند های تعمیراتی در چارچوب و طبق ضوابط و اصول ایمنی پیش خواهد رفت، افزود: تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم طبق برنامه مدون از پیش تعیین شده بر مبنای درخواست کارهای ثبت شده به منظور کاهش هزینه های مالی و زمانی انجام خواهد گرفت و براساس تجارب دوره های گذشته پیش بینی کاهش بازه زمانی تعمیرات را نیز محتمل می دانیم.

مدیر پالایشگاه دوم با اشاره به این موضوع که برای انجام فرآیند تعمیرات اساسی نیاز به استخدام مقطعی نیروی کار ماهر در چارچوب قوانین وجود دارد خاطرنشان کرد: این مهم با برنامه ریزی قبلی توسط اداره HSE انجام و پس از برگزاری دوره های آموزشی مرتبط، جهت انجام وظایف محوله تحویل واحد تعمیرات شده است.



وی استفاده از قطعات ایرانی در تعمیر و تجهیز واحدها را امری مهم برشمرد و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب سال 1401 را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری کرده است، پالایشگاه دوم نیز بهره گیری از قطعات ایرانی را همواره در دستورکار خود دارد تا ضمن تولید پایدار گاز در کشور، بتواند با حمایت از تولید داخل به این فرمایش رهبر معظم انقلاب به فراخورظرفیت تولیدی خود جامه عمل بپوشاند.


(دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱) ۱۳:۳۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید