جزییات خبر

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد:

ثبت هزار و 500 درخواست کار برای عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی در سال 1401

ثبت هزار و 500 درخواست کار برای عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی در سال 1401
(شنبه ۱ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۶:۲۷

با برنامه ریزی دقیق و اقدامات شاخص، 1500 درخواست کار برای انجام عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی در سال جاری به ثبت رسیده است.


به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حسین باغبان مدیر پالایشگاه دوم با اشاره به انجام تعمیرات اساسی سال 1400 با 1333 درخواست کار گفت: تعمیرات اساسی سالانه پالایشگاه ضرورت حیاتی و اصلی مهم در پالایشگاه به منظور تولید پایدار محصول است که هر ساله به نحو مطلوب و با رعایت ایمنی و استاندارهای لازم صورت می گیرد.

وی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی در 16 روز توسط پالایشگاه دوم افزود: در بازه از پیش برنامه ریزی شده ۱۹ روزه، پالایشگاه توانست با قریب به 3 روز کمتر، پرونده تعمیرات اساسی سال گذشته را ببندد.

مهندس باغبان با اشاره به اهمیت کاهش زمان تعمیرات اساسی، یادآور شد: در تعمیرات اساسی سال گذشته به صورت دقیق با کاهش 2.9 روز از بازه ی تعمیرات اساسی، معادل 69.6 ساعت تولید بیشتر در پالایشگاه دوم صورت گرفته است به نحوی که شاخص حجمی محقق شده، 99.7 درصد بوده است.

مدیر پالایشگاه دوم با عنوان اینکه پدافند غیرعامل نقشی موثر و کلیدی را در این پالایشگاه داشته است افزود: برای نخستین بار شناسایی تجهیزات ویژه این پالایشگاه و امتیازدهی به آنان از منظر پدافند غیرعامل به منظور جلوگیری از غیرفعال شدن ناگهانی تجهیزات به صورت کامل صورت گرفته است.

باغبان در ادامه، تحقق شاخص در دست‌پذیری در سطح مجتمع را از جمله کارهای بزرگ این پالایشگاه برشمرد و افزود: ثابت نگه داشتن شاخص دردست پذیری (Availability) تجهیزات در بالاترین سطح مجتمع به میزان ۹۶.۷ درصد در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ از جمله همین اقدامات است.

وی با اشاره به نزدیکی زمان اجرای برنامه تعمیرات اساسی ۱۴۰۱ این پالایشگاه گفت: استارت تعمیرات اساسی امسال از هفته دوم شهریورماه زده می شود و با توجه به درخواست کارهایی که تاکنون ثبت شده است، بالغ بر 1500 درخواست کار برای تعمیرات اساسی پیش رو خواهیم داشت.

باغبان در پایان بر لزوم استفاده از قطعات ایرانی در تعمیرات اساسی تاکید کرد و افزود: لیست کامل قطعات و تجهیزات پالایشگاه تهیه و تکمیل شده است و بر اساس درخواست کارهای کنونی، لیست نیازمندی ها توسط اداره تعمیرات تهیه، تجمیع و به اداره کالا جهت تامین ابلاغ شده است.
(شنبه ۱ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۶:۲۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید