جزییات خبر

با استفاده از روش های بازرسی فنی نوین

در ۲ سال گذشته بیش از 370 کیلومتر خطوط لوله به دارایی های تحت پوشش مجتمع گاز پارس جنوبی افزوده و مورد پایش و بازرسی قرار گرفت.

در ۲ سال گذشته بیش از 370 کیلومتر خطوط لوله به دارایی های تحت پوشش مجتمع گاز پارس جنوبی افزوده و مورد پایش و بازرسی قرار گرفت.
(جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۱:۰۴

در دیدار مدیرعامل با مجموعه مدیران و همکاران امور بازرسی فنی مجتمع، رئیس امور بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی از بکارگیری روش‌های نوین در انجام 70 کیلومتر عملیات بازرسی فنی ارزیابی پوشش و 150 کیلومتر ارزیابی سامانه های حفاظتی بخش های مهم و پر ریسک خطوط لوله مشترک و بین پالایشگاه های مجتمع در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، علیرضا برزگر، در نشست مشترک مدیران و روئسای بازرسی فنی پالایشگاه‌های پارس جنوبی با مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان داشت: ماموریت و استراتژی مهم بازرسی فنی در مجتمع به عنوان یک رکن اساسی پشتیبان تولید پایدار، در راستای تحقق راهبرد ارزش‌آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه و ایفای نقش محوری در تامین پایدار انرژی پاک و اقتصادی مورد نیاز کشور می‌باشد.

رئیس امور بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی به چشم انداز مجتمع گاز پارس جنوبی در افق 1404 اشاره نمود و گفت: ما به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های پالایشگاه گازی جهان با بکارگیری نظام تعالی عملیاتی و افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، تا سال 1404 شرکتی در کلاس جهانی خواهیم داشت.

برزگر به فرایندهای تاثیرگذار بازرسی فنی در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره نمود و تصریح کرد:گستره فعالیتهای بازرسی فنی در بخش‌های مکانیک، کنترل خوردگی، آزمایشات غیر مخرب و جوشکاری، کنترل کیفیت کالا، بازرسی‌برق و ابزار دقیق از فرآیندهای مهم و حیاتی در حوزه صیانت از تاسیسات و افزایش ضریب قابلیت اطمینان و نهایتا پایداری تولید می‌باشد.

وی ادامه داد: از منظر تعداد کل تجهیزات پالایشگاهی در مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی، حدود 12 هزار و 633 تجهیز ثابت پالایشگاهی در دستور کار و در حوزه پایش بازرسی فنی مجتمع قرار دارد که این مهم نشان از ابعاد، مقیاس بزرگ و احجام بسیار بالای اقدامات بازرسی فنی در مجتمع گاز پارس جنوبی است که از این منظر نیز بسیار کم نظیر است.

برزگر به تعداد بالای شیرهای ایمنی و اطمینان (PSV) های در دست پایش این حوزه اشاره نمود و عنوان داشت: اکنون در حدود 19 هزار و 487 عدد PSV از سراسر پالایشگاه‌های 13 گانه مجتمع گاز پارس جنوبی با تلاش متخصصان و کارکنان حوزه بازرسی فنی در دست پایش داریم .

وی ادامه داد: در حال حاضر، کل خطوط لوله در پالایشگاه‌های پارس جنوبی حدود 367 کیلومتر می‌باشد که با تحویل 25 کیلومتر خطوط لوله دیگر در آینده‌ی بسیارنزدیک حجم خطوط لوله مشترک بین فازی مورد پایش و بازرسی فنی در مجتمع به حدود 400 کیلومتر خواهد رسید و این مقدار بخش کوچک و جدای از احجام و متراژ بسیار بالای شبکه خطوط لوله فرایندی درون تاسیسات است که در حوزه دارایی های مجتمع تحت نظارت این امور قرار دارد.

رئیس امور بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی به مهمترین برنامه افق 1404 در مجتمع پرداخت و بیان کرد: برنامه‌ریزی در جهت کاهش زمان تعمیرات اساسی و توقفات از مهمترین موارد در افق 1404 می باشد و امیدواریم پیش نیازهای اهداف و برنامه های این امور با حمایت‌های مدیر محترم عامل و همراهی مدیران مجموعه پالایشگاههای مجتمع منجر به تحقق آن و در نهایت به افزایش میزان تولید مجتمع تبدیل گردد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف بزرگ بازرسی فنی بهینه سازی و کاهش دوره عملیات تعمیرات اساسی با استفاده از روش های نوین ( با رویکرد تجمیع دستورکارها، هماهنگی بین بخشی و اجتناب از تعمیرات موقت،) در پالایشگاه های مجتمع می باشد.

برزگر بیان کرد: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی در سال جاری، از 20 فروردین 1401 آغاز و تا 28 مهرماه به مدت 195 روز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم تعمیرات اساسی سال جاری به شیوه‌ای بسیار مطلوب، با آمادگی حداکثری تدارکاتی- پشتیبانی، منطبق با برنامه های مصوب شورای طرح تعمیرات اساسی و با رعایت الزامات ایمنی، بدون حادثه و با موفقیت به ایستگاه آخر و سر منزل مقصود برسد.

 


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

(جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۱:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید