جزییات خبر

نصب و راه اندازی سیستم همبندی الکتریکی سقف شناور با بدنه‌ی تانک‌های میعانات گازی در پالایشگاه ششم پارس جنوبی

نصب و راه اندازی سیستم همبندی الکتریکی سقف شناور با بدنه‌ی تانک‌های میعانات گازی در پالایشگاه ششم پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱) ۱۲:۵۹

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات نصب و راه اندازی سیستم همبندی سقف شناور تانک با بدنه آن به اتصال زمین تانک‌های میعانات گازی واحد 143 (سیستم RGA)پالایشگاه ششم پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد ولی پور با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز روند عملیات تعمیرات اساسی تاکنون در پالایشگاه ششم بیان کرد: بدنبال حادثه برخورد صاعقه و ایجاد حریق بر روی یکی از مخازن نفتی جزیره خارک در سالهای گذشته، ابلاغیه ای از سوی مقام عالی وزارت صادر شده و تمامی واحدها و شرکت‌های عملیاتی موظف به نصب سیستم های همبندی الکتریکال تخلیه زمین موثر و کارآمد برای مخازن نفتی و میعانات گازی سقف شناور گردیدند.

ولی پور ادامه داد: بدنبال این موضوع و بر مبنای روش های مصوب شده‌ای که از سوی واحدهای ذیربط اعلام گردیده بود ، اداره مهندسی پالایشگاه ششم استفاده از تجهیز و روش RGA (Retractable Grounding Assembly) را برگزیده و بر همین مبنا طراحیهای مورد نیاز انجام پذیرفته و اقدام به تامین تجهیزات مورد نیاز گردید.

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با تامین این اقلام در اوایل سال جاری، مراحل نصب و راه اندازی این تجهیزات طی ماه گذشته انجام پذیرفته و خوشبختانه با اتمام پروژه یاد شده، این نقیصه ایمنی مخازن میعانات گازی پالایشگاه ششم در واحد 143 مرتفع گردیده تا ارتقای مناسبی در ایمنی عملیات را شاهد باشیم.

وی بیان کرد : انجام این پروژه همچنین یکی از مصوبات و الزامات کمیته پدافند غیر عامل پالایشگاه بوده که بطور مداوم مورد پیگیری و پایش این کمیته قرار داشته و همسو با این موضوع، اتمام پروژه یاد شده و راه اندازی این تجهیزات توانست یکی از عدم انطباق های ایمنی و پدافند غیر عامل پالایشگاه را نیز مرتفع نماید.


رسانه جدید

(دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱) ۱۲:۵۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید