جزییات خبر

در 3 ماه نخست سال جاری محقق شد:

تولید بیش از 6 میلیون و یکصد و شصت بشکه میعانات گازی در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی

تولید بیش از 6 میلیون و یکصد و شصت بشکه میعانات گازی در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۳:۴۱

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید بیش از 6 میلیون 169 هزار و 351 بشکه میعانات گازی در این مجموعه در 3 ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد شفیعی موذنی افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ شبکه‌ گاز کشور است که با بهره‌برداری از ۱۲ پالایشگاه و یک پالایشگاه در حال راه‌اندازی، بیش از ۷۵ درصد گاز تولیدی کشور را در کارنامه دارد.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تصریح کرد: با انجام اقدامات شاخص و نواورانه، با تکیه بر توان و دانش بومی و حمایت از سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، در 3 ماه نخست سال جاری بیش از 6 میلیون 169 هزار و 351 بشکه میعانات گازی در فازهای چهارم و پنجم پارس جنوبی تولید شده است.


موذنی در ادامه با اشاره به تولید دیگر محصولات این پالایشگاه در 3 ماه نخست امسال بیان کرد: در این بازه زمانی 566 تن اتان و 27 هزار و 226 تن پروپان نیز به تولید رسیده است.


مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی به دستاوردهای مهم این پالایشگاه در 3 ماه نخست سال جاری پرداخت و تصریح کرد: مشارکت در فعالیت‌های محیط زیستی استان بوشهر و دریافت لوح تقدیر از مدیر کل محیط زیست استان بوشهر، دریافت لوح تقدیر از موسسه خیریه هستمت برای مشارکت در اهداف انسان دوستانه به دلیل مدیریت هدفمند پسماند از دیگر اقدامهای شاخص این پالایشگاه در این بازه زمانی می‌باشد.


شفیعی موذنی ادامه داد: حفر نخستین چاه گمانه پایش آبهای زیرزمینی و آلودگی خاک در سطح مجتمع، بازیافت جاذب های جامد مولکولی، مدیریت پسماندهای خطرناک لجن هیدروکربنی و امحاء آن و بهبود ۱۰درصدی COD نسبت به شاخص تجمعی سال گذشته نیز از دیگر اقدامات شاخص پالایشگاه پنجم در 3 ماه نخست سال جاری می باشد.


وی به تولید محصولات دیگر این پالایشگاه نیز اشاره نمود و بیان کرد: در 3 ماه نخست سال 1401 ، بیش از 31 هزار و 986 تن بوتان، 725 هزار و 806 تن میعانات گازی و 11 هزار و 342 تن گوگرد دانه بندی شده نیز تولید شده است.


(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۳:۴۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید