جزییات خبر

نشست هیئت اندیشه ورز با موضوع" افشای روز حقوق بشر آمریکایی" در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

نشست هیئت اندیشه ورز با موضوع" افشای روز حقوق بشر آمریکایی" در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱) ۱۸:۲۳

نشست هیئت اندیشه ورز با موضوع" افشای روز حقوق بشر آمریکایی" با حضور کارکنان و متخصصان پرتلاش جبهه‌ی اقتصادی کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، نشست هیئت اندیشه ورز به مناسبت 12 تیرماه، سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز خلیج فارس و نام گذاری این رویداد تلخ با موضوع" افشای روز حقوق بشر آمریکایی" با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر کفاش کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل و مدرس دانشگاه تهران در سالن آموزش ستاد مجتمع گاز برگزار شد.

حجت الاسلام کفاش با یادآوری جنایات آمریکا علیه ایران و نقض حقوق بشر در تیرماه از جمله حمایت از معاندان در ترور شهید بهشتی و 72 تن، ترور نافرجام آیت الله خامنه ای، حمله شیمیایی به سردشت و قتل و عام هم وطنان بی دفاع، حمله مستقیم ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی و ... گفت: امریکا در موضوع حقوق بشر با چنین تناقضاتی روبه روست که در عرض چند روز با مداخله مستقیم و غیرمستقیم فجیع ترین جنایات ضد حقوق بشری را علیه یک کشور انجام می دهد و از طرفی داعیه حقوق بشر را دارد و خود را حامی مردم مظلوم و مستضعف معرفی می کند.

وی با یادآوری خوی استکباری و استعماری کشورهای غربی و اروپایی از دیرباز تاکنون گفت: تقسیم دو نیم کره غربی و شرقی استعماری بین پرتغال و اسپانیا توسط پاپ مسیحیت برای جلوگیری از نزاع بوجود آمده بین این دو کشور سلطه گر، نمونه ای از سبقه این کشورهاست.

مدرس دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت خلیج فارس برای کشورهای استعماری گفت: سیاستمداران اروپایی و امریکایی اقرار کرده اند که برای پیشبرد اهداف باید بر خلیج فارس تسلط داشته باشیم و برای این مهم کشیشان خود را مامور به اقناع سازی جامعه مستعمره می کردند و برای مردم اینچنین ترسیم می کردند که برده داری امری با ارزش قلمداد میشد و پس از اقناع سازی مردم، کشتی های جنگی خود را به سمت آن کشور روانه می کردند.

کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل با معرفی مدل انگلیس و امریکا به منظور سلطه بر کشورها، گفت: انگلیس با تدوین و ارائه طرحی و با بیان موضوع حقوق بشر به استعمارگری خود در کشورها رسمیت می بخشید که سبک جدیدی در استعمار را با عنوان مشروعیت استعماری برای نیل به اهداف خود اختراع کرد.

وی افزود: طرح استعماری انگلیسی ها این بود که به بهانه نبود امکانات آموزشی، درمانی و ... وارد کشور ها شد و شروع به ایجاد این امکانات می کرد

حجت الاسلام کفاش افزود: سپس به بهانه ایجاد کادر نیروی انسانی امکانات ایجاد شده، مستشار وارد می کردند و تدریجا آرام آرام به وسیله همین مستشاران که البته جاسوس بودند به هدف خود یعنی حکومت داری، گرفتن تسلط امور و سلطه بر کشورها می رسیدند.

حجت الاسلام کفاش با برشمردن سیاهه جنایات آمریکا علیه کشورها گفت: جنگ طلبی و سلطه گری آمریکا مربوطه به عصر الان نیست و این کشور در سال های گذشته از شیلی و کوبا تا فجایع حقوق بشری در ویتنام و ژاپن را به نام خود ثبت کرده است و این کشور در زمینه نژاد پرستی نیز مردود شده است.

مدرس دانشگاه تهران با معرفی ژن جنگ طلبی آمریکا گفت: جنگ اوکراین بخش اعظمی از کسری بودجه این کشور را جبران کرد چراکه با فروش تسلیحات خود یعنی هواپیمای F-35 به آلمان به بهانه خطر روسیه، توانست از کسری بودجه نجات پیدا کند و در دیگر مناطق جهان نیز با این ترفند سودهای کلان به جیب میزند.

وی خاطرنشان کرد: مسلم است که در چنین بازار پرسودی که این کشور از فروش تسلیحات برپا کرده است هرگز کنار نخواهد کشید و اهمیتی به کشتار و قتل و عام هایی که توسط او و هم پیمانانش به وسیله همین سلاح ها انجام می شود اهمیتی نمیدهد اما همچنان می گوید که ما مدافع حقوق بشریم.

وی افزود: زدن هواپیمای مسافربری ایرانی توسط ناو امریکا از دیگر نمونه های بیّن و روشن جنایات ضد حقوق بشری آمریکاست ولی در رسانه های این کشور و حامیان جنایتکارش، خود را مدافع حقوق بشر معرفی می کنند تا بتوانند همچنان به غارت، قتل و چپاول ملت ها و دولت های ضعیف ادامه بدهند.

وی در پایان به معرفی مکتب های فکری غربی و آمریکایی اشاره کردند و سابقه تاریخی دولت امریکا در جنگ و استعمار علیه کشورها را معرفی و ترسیم کردند.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

(دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱) ۱۸:۲۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید