جزییات خبر

به مناسبت هفته‌ى سلامت؛

کارگاه آموزشی با موضوع افسردگی در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید

کارگاه آموزشی با موضوع افسردگی در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید
(شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۵:۴۴

کارگاه آموزشی افسردگی با شعار،"بیایید صحبت کنیم" به همت واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه سوم و با همکاری واحد روابط عمومی در محل گالری این پالایشگاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، علی یونسی، مسئول بهداشت صنعتی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: کارگاه آموزشی افسردگی با شعار "بیایید صحبت کنیم" با حضور جمعی از کارکنان و متخصصان در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.


یونسی، در آغاز ضمن تقدیر از حضور مهمانان از اهمیت موضوع افسردگی سخن گفت و با تعریف افسرگی بیان کرد: افسردگی بیماری است که در آن خلق و خوی فرد غمگین شده و عملکرد روزانه اش مختل می‌شود در صورتی که این شرایط به مدت دو هفته ادامه یابد نشانه ابتلاء به افسردگی است.


وی عنوان داشت: افسردگی در جهان از نظر شیوع پذیری رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است که این خود زنگ خطری برای جامعه کنونی ما می‌باشد.


در ادامه دکتر احمد ایزدی، مدرس دانشگاه های تهران و شهید بهشتی، در خصوص اهمیت نقش صحبت کردن در کنترل و کاهش اثرات افسردگی پرداخت.


وی به نقش صحبت نکردن در ایجاد افسردگی و همچنین به نحوه کنترل افسردگی در مشاغل پرسنل ساکن و اقماری پرداخت و درمان‌های روانشناسی و مصرف داروهای ضد افسردگی را در درمان این بیماری موثر دانست.

ایزدی در ادامه خاطرنشان کرد: بدترین نوع افسردگی (در صورت عدم درمان و تشدید علائم) منجر به مرگ بیمار میگردد .


وی یادآور شد: نسبت شیوع بیماری افسردگی در زنان دو برابر نسبت به مردان می باشد.



در پایان کارگاه آموزشی، دکتر ایرج جامه بزرگی، رئیس بهداشت و درمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ، در خصوص اهمیت موضوع افسردگی و رعایت اصول صحیح و موثر صحبت کردن با دیگران مواردی را مطرح نمود.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۵:۴۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید