جزییات خبر

تمرین واکنش در شرایط اضطراری سه ماهه چهارم پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

تمرین واکنش در شرایط اضطراری  سه ماهه چهارم پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰) ۱۰:۱۱

در راستای ارتقای سطح آمادگی مدیریت شرایط اضطراری، تمرین واکنش در شرایط اضطراری سطح ERC، با موضوع نشت شدید گاز و تخلیه اضطراری پالایشگاه برنامه ریزی و اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حبیب اله رئوف، رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست پالایشگاه دوازدهم در این خصوص بیان کرد: در این تمرین با تشکیل جلسه واکنش در شرایط اضطراری در اتاق بحران پالایشگاه، مطابق برنامه‌های اجرایی پیش‌بینی شده در سناریو تخلیه عمومی پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با همکاری تیم‌های لجستیکی و عملیاتی، ابتدا تمامی کارکنان از تمامی نواحی صنعتی و غیرصنعتی تخلیه گردیده و در محل تجمع اضطراری گردآوری شدند.

پس از انجام سرشماری دقیق به صورت منظم، کلیه نفرات دروسایل نقلیه پیش بینی شده سوار شدند و آمادگی انتقال به محل تجمع ایمن معرفی شده در سایت 2 منطقه ویژه در بیرون پالایشگاه فراهم گردید.

رئوف در ادامه با اشاره به مهمترین اهداف برگزاری این تمرین عنوان داشت: ارزیابی وضعیت ارتباطات در شرایط اضطراری، ارزیابی کارایی و اثربخشی تجهیزات اعلام شرایط اضطراری، ارزیابی نحوه صحیح تخلیه عمومی کارکنان، سرشماری و انتقال ایشان به محل ایمن، ارزیابی عملکرد هسته مدیریت شرایط اضطراری و تیم های عملیاتی و سطح هماهنگی بین آنها و ارزیابی اثربخشی خدمات پشتیبانی در شرایط اضطراری و تعیین نیازمندی ها مهمترین اهداف در این تمرین می باشد.

پس از پایان تمرین مذکور‌، جلسه ارزیابی به منظور بررسی شناسایی نقاط قابل بهبود و ارائه اقدامات اصلاحی در راستای افزایش سطح مدیریت واکنش در شرایط اضطراری، با حضور اعضای اصلی تیم ERC پالایشگاه و ارزیابان تمرین برگزار گردید.

(شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰) ۱۰:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید