جزییات خبر

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد:

عملیات ذخیره سازی، رفع نواقص و پانج های اساسی مخازن متمرکز میعانات گازی با سرعت در حال انجام است

عملیات ذخیره سازی،  رفع نواقص و پانج های اساسی مخازن متمرکز میعانات گازی با سرعت در حال انجام است
(چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰) ۱۴:۴۲

مدیر پالایشگاه هشتم و مخازن متمرکز عسلویه مجتمع گاز پارس جنوبی در بازدید مدیرکل بهداشت ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت و هیئت همراه از تاسیسات مخازن متمرکز میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات رفع نواقص عمده و پانج های اساسی مخازن متمرکز با شتاب بیشتری در حال انجام می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، هادی چابوک در بازدید میدانی دکتر انصاری، مدیرکل بهداشت ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت و هیئت همراه از تاسیسات مخازن متمرکز میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: اقدامات ایمنی بسیار شایسته ای پس از تحویل اولیه مخازن با تلاش متخصصان و کارکنان این مجموعه محقق شده و امیدواریم این اقدامات موثر با سرعت بیشتری استمرار داشته باشد.

چابوک ادامه داد: راهبری تاسیسات با منابع و ظرفیت موجود پالایشگاه، تهیه و اجرایی نمودن دستورالعمل های واکنش در شرایط اضطراری و استقرار سیستم ایمنی و مجوز کار از اقدامات مهم پس از تحویل اولیه مخازن می باشد.

وی در این خصوص ادامه داد: با توجه به نواقص پروژه، اصلاح سیستم تزریق فوم ثانویه و ایجاد امکان تزریق فوم به شبکه از طریق تراک آتش‌نشانی یکی دیگر از کارهای مهم در حوزه ایمنی مخازن متمرکز می باشد.

ایشان در این بازدید میدانی گفت: رفع نواقص و راه‌اندازی شبکه، مخازن و پمپ‌های آب آتش نشانی و تامین استقرار دائم تراک چند منظوره آتش نشانی از محل پالایشگاه هشتم از دیگر مواردی می باشد که با تلاش متخصصان و کارکنان حوزه ایمنی و بهداشت این پالایشگاه و مجموعه ستادی مجتمع گاز در بازه زمانی کوتاه مدت محقق شده است.
وی در ادامه به دیگر اقدامات مهم و شاخص انجام شده در تاسیسات مخازن متمرکز میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی پرداخت و بیان کرد: یکی از کارهای مهم و حیاتی در این خصوص ایجاد شبکه موقت ارتباطی رادیویی و تلفنی با مجتمع گاز پارس جنوبی در راستای ایمنی بیشتر می باشد که خوشبختانه محقق شده است.

مخازن متمرکز عسلویه متشکل از 8 مخزن با ظرفیت 640 هزار مترمکعب می باشد که راهبری آن از سال 1399 برای ذخیره میعانات گازی سایت های یک و دو مجتمع گاز پارس جنوبی به مدیریت پالایشگاه هشتم واگذار گردیده است.
گفتنی ست این مجموعه نقش بسیار حیاتی در تامین زنجیره سوخت کشور را بر عهده دارد.





(چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰) ۱۴:۴۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید