جزییات خبر

تشدید اقدام‌های پیشگیرانه مجتمع گاز پارس جنوبی برای مقابله با شیوع سویه جدید کرونا

تشدید اقدام‌های پیشگیرانه مجتمع گاز پارس جنوبی برای مقابله با شیوع سویه جدید کرونا
(سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰) ۱۳:۳۴

رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل از تشدید اقدام‌های پیشگیرانه مجتمع گاز پارس جنوبی برای مقابله با موج ششم کرونا در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد مسعودنیا گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر آغاز خیز ششم بیماری کووید-۱۹ در سطح کشور و افزایش ریسک ابتلا در محیط‌های کاری، پیش‌بینی‌های لازم برای اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری در مجتمع گاز پارس جنوبی از سوی واحد اچ اس ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در نشست بیست و پنجمین کمیته‌ی شرایط اضطراری سلامت مجتمع در خصوص کووید 19 آخرین وضعیت ابتلاء این ویروس مورد بررسی قرار گرفت .

مسعونیا گفت: به ‌منظور افزایش سطح آمادگی و همچنین بهبود مستمر، برنامه‌ریزی لازم برای تاب آوری و تولید پایدار در فصل زمستان در جهت پیشگیری از گسترش ابتلا به کووید، ۱۹ در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی تمهیدات ویژه ای اتخاذ گردید.

وی ادامه داد: کارکنان قبل از ورود به منطقه و در مبدا در سایت سلامت وزارت بهداشت مراجعه نموده و در قسمت سامانه خود ارزیابی کرونا فرم وضعیت سلامت خود را تکمیل و پس از دریافت پیامک جهت "ثبت حضور و رزو "به خدمات کارکنان ستاد و پالایشگاه ارسال نمایند.

مسعودنیا ضمن تاکید بر پیاده‌سازی تمامی دستورات بهداشتی در این خصوص اظهار کرد: در مبادی ورودی پالایشگاه های مجتمع علاوه بر تب‌سنجی توسط دستگاه‌های تب‌سنج مکانیزه به مانند سابق برای کارکنان اقماری کار توسط پزشک یا پرستاران فرم تریاژ و خوداظهاری تکمیل خواهد شد.

به گفته ی مسعودنیا با توجه به تغییر علایم بالینی مبتلایان کووید 19 در سویه جدید اُمیکرون مقرر گردید کارکنان مرکز سلامت کار و محیط مجتمع تغییرات لازم در فرم خود اظهاری را اعمال نموده و آن را در اختیار کلینیک‌های پالایشگاه ها قرار دهند.

وی در خصوص کاهش تراکم نفرات در مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: در راستای کاهش تراکم، تا اطلاع ثانوی برگزاری هرگونه جلسات عمومی، همایش‌ها، و گردهمایی‌ها و ... در سطح مجتمع به صورت کامل لغو خواهد شد.

رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل مجتمع افزود: جهت حصول اطمینان از انطباق فعالیت‌ها با الزامات بهداشتی پیشگیرانه در هر بخش چک لیست های مربوطه در هر بخش بر اساس الزام مربوطه توسط واحد بهداشت صنعتی و واحد بهداشت عمومی و محیط مرکز سلامت کار بصورت روزانه در قالب گشت بهداشت تحت پایش قرار گیرد.

وی در این باره ادامه داد: جهت اجرای دقیق، با انظباط، سختگیرانه و بدون اغماض دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیته‌ی سلامت اضطراری مجتمع نماینده حراست، نماینده روابط کار و نماینده منابع انسانی همکاران بهداشت را همراهی خواهند نمود و در ضمن گزارشات اطمینان بخشی از خروجی بازدیدها به اطلاع مدیران پالایشگاه‌ها رسیده و همچنین موارد تخلفات بهداشتی توسط واحدهای منابع انسانی به واحد روابط کار گزارش خواهد شد.

مسعودنیا در ادامه با اشاره به دریافت دوز سوم واکسن کرونا بیان کرد: واحدهای منابع انسانی پالایشگاه‌های مجتمع بر اساس برنامه زمانی ابلاغی وزارت بهداشت( گذشت سه ماه از دریافت دوز دوم) و مطابق سهمیه روزانه در راستای تکمیل فرایند واکسیناسیون تا دستیابی به پوشش صد در صدی اقدامات لازم جهت اعزام کارکنان به مرکز تجمیعی شیرینو را برنامه‌ریزی و پیگیری نمایند و همچنین مقرر گردید از ورود افرادی که حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت ننموده اند (به جز موارد پزشکی) به مجتمع ممنوع گردد.

(سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰) ۱۳:۳۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید